технології опрацювання мультимедійних даних 10 клас конспект

мультимедійних опрацювання технології клас даних 10 конспект.

Урок «Технології опрацювання мультимедійних даних» Що означає термін «мультимедіа»?А Процес проектування, написання, тестування, підтримки комп’ютерних програм. Б Процес створення проєкту, прототипу, прообразу майбутнього об’єкта. В Поєднання різних способів подання повідомлень та використання різних пристроїв для їх відтворення. Г Файли для збереження звукових даних у комп’ютерних системах.fillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.on. Відео — та веб-камери, фотоапарати, мікрофони, музичні синтезатори, графічні планшети і т — це. А пристрої для роботи з мультимедіа. Б програми для роботи з мультимедіа. В дані, що містять об’єкти мультимедіа. Г складові мультимедіаfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.on. До якої категорії програм належить програма Windows Movie Maker?А текстовий редактор. Б графічний редактор. В відеоредактор. Г аудіоредакторfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.on. Виберіть формати файлів, які можуть містити звукові дані. А htm, html. Б mp3, wav В jpg, png Г txt, rtffillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.on. Яке призначення програми-аудіоредактора?А відтворення звукових файлів.

Б передавання звукових файлів мережею. В редагування звукових файлів. Г перегляд відеоfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.on. Цифрове відео «стискають» для того, щоб. А мати можливість озвучувати фільми. Б підвищити якість зображення у фільміВ фільми були кольоровими. Г зменшити обсяг відеофайлівfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.on. Сьогодні дізнаємось:010203 Що називають мультимедійними даними та технологіями? Яка роль електронних медійних засобів у житті людини?Які програми використовують для роботи з мультимедійними даними? Мультимедіа —технології, призначені за допомогою комп’ютера інтегрувати, опрацьовувати й одночасно відтворювати різноманітні типи сигналів, різні середовища, засоби та способи обміну даних різних типів. Мультимедіа — від лат. multum — багато, medium — середовище. Мультимедіа може бути представлена у вигляді основних складових:від англ. Interaction — «взаємодія»Текст. Аудіо. Зображення. Анімація. ВідеоІнтерактивність. Вперше термін мультимедіа виник у 1965 році для опису театралізованих шоу, наприклад, Exploding Plastic Inevitable — шоу, що поєднало живу рок-музику, кіно, експериментальні світлові ефекти і відмінне від традиційного мистецтво. Виробництво. Підприємництво. Лінгвістика. Реклама. Розваги. Торгівля. ЗМІОсвіта. Медицина. Сфери застосування мультимедійних технологій. Програвач мультимедіа (або медіаплеєр) — англ. Media player)це програма, що призначена для відтворення файлів мультимедіа.

Media Player Classic KMPlayer. AIMPCombo. Player. BS VLC media player. Daum Pot. ALL player. Грабер (англ. grabber)це сленговий термін IT-спеціалістів, що позначає програму, яка вміє збирати певну інформацію з різного роду файлів або носіїв або якогось зовнішнього ресурсу.

Movavi Screen Capture Bandicam. Camtasia Studio. Icecream Screen Recorder.

Video Grabbera. Tube Catcher. Replay Video Capturea. Free Video Catcher. Конвертер (англ. Converter, від лат. Converto — змінюю, перетворюю)програма, яка перетворює у файлі дані з одного формату на інший. Movavi Video Converter. Wise Video Converter Pro. Format Factory. Any Video Converter Free. Total Video Converter. Freemake Video Converter.

Wondershare Video Converter i. Skysoft Video Converter. Редакторипрограма, що містить набір інструментів, для додавання, видалення, узгодження фрагментів, зміни якості, збереження у файлах різних форматів. Windows Movie Maker. Corel Video. Studio. Power. Director AVS Video Editor. Open. Shot. Movavi Video Editor. HD Viva. Video Audacity. Аудіо- та відеостудіїпрограми, які мають розширений набір функцій для професійної обробки відео, анімації та звуку. Avid Media Composer. Vegas Pro. Adobe Premiere Pro Pinnacle Da. Vinci Resolve. Приклад професійної студії нелінійного відеомонтажу. Вправа 1 Користуючись списком програм на сайті programy.com.ua/ua/multimedia, обговоріть особливості програм для роботи з мультимедіа. Укажіть у звіті програми, які встановлені на вашому комп’ютері та з якими ви вже працювали. Вправа 2 Знайдіть в Інтернеті веб-сторінки електронних медіа. Обговоріть, які існують перспективи розвитку та функціонування електронних і традиційних медіаресурсів. Висновки занотуйте у звіт. Вправа 3 Обговоріть і зробіть висновки про подібність і відмінність можливостей відеоредакторів Movavi Video Editor і Завдання на самостійну підготовку. Проведіть дослідження й наведіть приклади мультимедійних технологій, використання яких полегшує роботу користувача в Інтернеті.

Перелік засобів навчання: IBM PC, підручник «Інформатика», мультимедійний проектор, сенсорна дошка, презентація PowerPoint. ХІД УРОКУ. І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. IІМОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІV. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ. Поняття про мультимедійні дані та технології. Роль електронних медійних засобів у житті людини. Програмне забезпечення для роботи з мультимедійними даними. V. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК. VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ, ЗАВДАННЯ НА САМОСТІЙНУ ПІДГОТОВКУ. Мультимедійні дані. Програми для обробки мультимедійних даних. 5. Які особливі елементи інтерфейсу має програма Windows MovieMaker? Як додати мультимедійні об’єкти, збережені у файлах, до Збірок? 7. Файли яких форматів можна імпортувати до програми Windows MovieMaker? Як об’єднати кілька відеокліпів? Як приховати початок чи кінець відеокліпу? 12. Як зберегти створений відеокліп у форматі відео? Як видалити відеоефект? Як додати до відеокліпу коментар у вигляді голосового супроводу? 13. Які параметри проекту можна змінювати? Які параметри під час збереження фільму впливають на якість відео та обсяг файла? Мультимедіа — технології, призначені за допомогою комп’ютера інтегрувати, опрацьовувати й одночасно відтворювати різноманітні типи сигналів, різні середовища, засоби та способи обміну даних різних типів: текстових і графічних, відео та звукових тощо. Вперше термін мультимедіа виник у 1965 році для опису театра| лізованих шоу, наприклад, Exploding Plastic Inevitable — шоу, що поєднало живу рок-музику, кіно, експериментальні світлові ефекти і нетрадиційне мистецтво. Мультимедійні дані об’єднують текст, зображення, звук, відео, анімацію, інтерактивні можливості (використання гіперпосилань). Під час оп¬рацювання таких даних за допомогою комп’ютера використовуються різні формати. Мультимедійні портали та веб-вузли містять не лише текст та зображен¬ня, а й анімацію, відео, аудіо, що об’єднані гіперпосиланнями. Такі портали можуть містити відеоблоґи, подкасти тощо. Формати відео є медіа-контейнерами, тобто можуть містити дані різ¬них типів, стиснених різними кодеками, і дають змогу зберігати аудіо-, відео- і текстові дані (зокрема субтитри) в одному файлі. Медіа-контейнер не лише дає можливість зберігати аудіо- та відеозаписи, а й забезпечує синхронізацію аудіо- та відеопотоків під час відтворення. Кодек (від англ. coder/decoder — кодувальник/декодувальник або compressor/decompressor) — пристрій чи програма, що виконує перетворення сигналів і використовується при цифровому опра-цюванні відео та звуків для стискання даних. Стискання, як правило, відбувається із втратами якості. Кодеки дозволяють кодувати відеозаписи для передавання чи збереження, а також розкодовувати — для перегляду. Різні медіа-контейнери можуть підтримувати різні кодеки: DivX, XviD, MJPEG, VC-1 тощо. Відео може бути збережено на різних носіях.

Як правило, відео високої якості має значний обсяг. Наприклад, музична комедія «Сорочинський ярмарок», записана на DVD, має обсяг 6,71 Гбайт. Програвач мультимедіа (або медіаплеєр) — це програма, що приз-начена для відтворення файлів мультимедіа. Більшість програмних програвачів мультимедіа дають змогу відтворювати файли аудіо та відео, збережені в різних форматах. До складу більшості сучасних операційних систем входять програми, що дають змогу відтворювати звукові файли та переглядати відео. Зокрема, в ОС Windows це Windows Media Player, в Apple Mac OS X — QuickTime Player та iTunes. В операційних системах на основі GNU/Linux може бути встанов¬лено одразу кілька мультимедіа-програвачів: VLC, MPlayer, xine і Totem. Програма Програвач Windows Media, що належить до програм ОС Windows, поєднує відеомагнітофон, аудіопрогравач і радіо. Очевидно, що звук не можна буде почути, якщо комп’ютер не має звукової карти та до нього не під’єднано пристрої для виведення звуку: навушники або гучномовці (акустична система). Запустити цю програму для виконання можна за допомогою вказівки Пуск/Усі програми/Програвач Windows Media. Запуск програми відбудеться також, якщо двічі клацнути на значку звукового файла або відеофрагмента. Вигляд значка може відрізнятися залежно від того, який програвач мультимедіа за замовчуванням має відкривати файли певного формату. Файли, що за замовчуванням відтворюються за допомогою програвача. У нижній частині вікна таких програм розташовано панель елементів. За її допомогою можна керувати відтворенням звукових файлів і відеозаписів (мал. 8.1). Такі елементи характерні саме для програм відтворення звукових і відеофайлів та нагадують кнопки на магнітофонах для відтворення аудіо- касет, відеокасет або DVD-дисків. Залежно від того, відтворюється чи ні в даний момент деякий звуковий або відеофайл, вигляд і призначення деяких кнопок можуть змінюватися. Іноді трапляється, що аудіо- чи відеофайли потрібно перетворити на інший формат. Наприклад, відеозаписи, зняті на мобільний телефон у форматі 3GP, для подальшого опрацювання можуть бути перетворені у формат AVI або WMДля перетворення файлів з одного формату на інший використовують спеціальні програми — конвертери, добір яких залежить від вихідного формату файла та формату, на який його потрібно перетворити. Конвертер — програма, яка перетворює у файлі дані з одного формату на інший.

Зміни і втрати даних, які можуть виникнути під час перетворення, залежать від форматів початкового і кінцевого файлів і від застосованої програми перетворення. Існують різні програми, призначені для перетворення аудіо- чи відео¬ файлів, деякі з яких є безкоштовними. Для пошуку таких програм достатньо скористатися будь-якою пошуковою системою. Добір конвертера залежить від завдання: файли яких форматів потрібно перетворити, а також файли якого формату потрібно отримати. Після вибору одного з посилань на програми-конвертери, як правило, відображається опис програми (мал. 8.2) та пропонується посилання (1) для завантаження файла, за допомогою якого відбувається інсталяція програми на комп’ютер. Відеокліп, або кліп (від англ. clip — частина фільму або невеликий відеоролик, що супроводжує музичний твір) — коротка за тривалістю частина відео. Відеоредактор — це програма, яка містить набір інструментів, за допомогою яких опрацьовують відеофайли на комп’ютері. Різні відеоредактори мають різний набір вказівок та інструментів для опрацювання відеофайлів. Якщо на комп’ютері необхідно опрацьовувати відео, то він має відповідати таким мінімальним системним вимогам: процесор потужністю не нижче ніж 600 МГц, наприклад, Intel Pentium III, AMD Athlon тощо, 128 Мбайт ОЗП, 2 Гбайти вільного простору на диску, наявність пристрою звукозапису (для запису звуку із зовнішніх джерел) та пристрою відеозапису (для запису відео із зовнішніх джерел). Основною вимогою для можливості перенесення відео з відеокамери є наявність роз’єму FireWire, карти відеозахоплення або відеовходу на відеокарті. До складу операційної системи Windows ХР входить відеоредактор Windows МоуіеМакег. Працюючи з ним, можна видаляти зайві кадри з відеозапису, розташовувати відеофрагменти в будь-якій послідовності, додавати музичні файли, голосовий супровід, титри тощо. Існують також інші відеоредактори, зокрема MS Producer, Adobe After Effects, Adobe Premiere, Pinnacle Studio, Ulead VideoStudio, VirtualDub тощо. На зміну програмі Windows MovieMaker в операційній системі Windows Vista було створено відеоредактор Windows Live Movie Maker. За допомогою відеоредактора створюється проект — файл, що містить відомості про порядок розташування та час відтворення зображень, аудіо- та відеокліпів, відеопереходи, відеоефекти, назви, титри тощо. Після збереження проекту його файл можна відкрити пізніше за допомогою відеоредактора та внести в нього зміни. Проекти, створені у Windows MovieMаker, мають розширення mswmm. Готовий проект може бути збережений як фільм — відеофайл у відповідному форматі, наприклад WMФільм можна зберегти на комп’ютері чи компакт-диску, відправити електронною поштою чи розмістити в Інтернеті. Мультимедійні дані. .

навчальна : повторити та закріпити основні поняття та терміни вивчені в 9 класі; розвивальна : розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; виховна : виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість. №02 — Інформаційні системи у сучасному суспільстві. навчальна : познайомити з інформаційними системами у сучасному суспільстві їх значенням та складовими, сформувати поняття ключових компетентностей людини у ХХІ столітті; розвивальна : розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; виховна : виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість. №03 — Електронні словники й програми-перекладачі. навчальна : познайомити учнів з електронними словниками й програмами-перекладачами, форумами та інтерактивними мультимедійними курсами іноземних мов, навчити користуватись онлайн версією перекладача; розвивальна : розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; виховна : виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість. №04 — Інформаційна безпека. навчальна : познайомити з можливими інформаційними небезпеками в мережі та поза нею й способами уникнення загроз; розвивальна : розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; виховна : виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість. №05 — Практична робота №1. навчальна : перевірити навички роботи в мережі у напрямку «навчання», познайомити з професіями майбутнього; розвивальна : розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; виховна : виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість. №06 — Системи електронного врядування. навчальна : познайомити з системами електронного врядування, що існують на даний момент; поняттям маркетингу та електронної комерції; розвивальна : розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; виховна : виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість. №07 — Штучний інтелект, інтернет речей, Smart-технології. навчальна : познайомити учнів з поняттям «штучний інтелект» та його застосуванням в сьогоденні, інтернет речами та Smart-технологіями; розвивальна : розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; виховна : виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість. №08 — Комп’ютерне моделювання об’єктів і процесів. навчальна : познайомити з можливостями комп’ютерного моделювання об’єктів та процесів, поняттям «комп’ютерний експеримент» та сформувати навички для практичного застосування отриманих знань; розвивальна : розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; виховна : виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість. №09 — Практична робота №2. навчальна : перевірити навички комп’ютерного моделювання об’єктів і процесів та проведення комп’ютерного експерименту; розвивальна : розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; виховна : виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість. №10 — Основи статистичного аналізу даних. навчальна : познайомити учнів з основами статистичного аналізу даних, можливостями пошуку та збору даних та також з соціальними аспектами масштабного аналізу даних; розвивальна : розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; виховна : виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість. №11 — Практична робота №3. навчальна : познайомити з основними статистичними функціями та навчити використовувати їх в умовах аналізу статистичних даних; розвивальна : розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; виховна : виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість. №12 — Розв’язування систем рівнянь, оптимізаційних задач. навчальна : познайомити учнів з можливостями табличного процесора при розв’язуванні систем рівнянь, оптимізаційних задач та систем з використанням надлаштування пошук рішень; розвивальна : розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; виховна : виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість. №13 — Програмні засоби для складних обчислень. навчальна : познайомити учнів з програмними засобами підтримки навчання математики, сформувати поняття про практичне призначення математичних процесорів, оглянути математичний процесор Gran-1 та навчитись автоматизувати власні обчислення за допомогою підпрограми «Калькулятор»; навчити будувати графіки однієї змінної за допомогою математичних процесорів та розв’язувати фінансові задачі в різних середовищах. розвивальна : розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; виховна : виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість. №14 — Практична робота №4. навчальна : перевірити навички складних обчислень, аналізу даних та фінансових розрахунків; №15 — Візуалізація рядів і трендів даних. навчальна : познайомити з поняттям візуалізації та інфографіки та їх значенням у сучасному суспільстві; навчити створювати та редагувати діаграми на основі табличних даних; №16 — Практична робота №навчальна : перевірити навички розв’язання задач з різних предметних галузей використовуючи аналіз даних та інфографіку в середовищі Microsoft Office Excel; №17 — Поняття бази даних і систем керування базами даних, їх призначення. навчальна : познайомити учнів з поняттям бази даних, призначенням систем керування базами даних; №18 — Модель «сутність-зв’язок» предметної області. Мета : познайомити учнів з моделлю «сутність-зв’язок» предметної області; допомогти учням засвоїти факти та основні ідеї. Забезпечити якість вивчення нового матеріалу.

Формувати вміння виділяти головне, актуалізувати, конспектувати, порівнювати, зіставляти. Забезпечити диференційований підхід. Встановити зв’язки між засвоєними та новими знаннями. Формувати групи компетентностей: соціально-трудову, інформаційну, загальнокультурну, соціально-трудову, уміння вчитися. №19 — Реляційні бази даних, їхні об’єкти. Ключі й зовнішні ключі. Зв’язки між записами і таблицями. Визначення типу зв’язку. Мета : познайоми з реляційними бази даних, їхніми об’єкти, поняттям первинного ключа й зовнішнього ключа, зв’язками між записами і таблицями. Сформувати вміння визначення типу зв’язку; допомогти учням засвоїти факти та основні ідеї. №20 — Створення таблиць. Введення і редагування даних різних типів. Мета : навчити створювати таблиці, вводити і редагувати даних різних типів; допомогти учням засвоїти факти та основні ідеї. №21 — Практична робота №6. Створення таблиць.

Мета: формувати вміння практичного застосування знань, умінь і навичок при створенні таблиць, введення і редагування даних різних типів. Забезпечити ситуацію вибору. Формувати вміння розв’язувати типові завдання, формувати творчі вміння.

Переносити знання і способи діяльності, життєвого досвіду в нову ситуацію. №22 — Впорядкування, пошук і фільтрування даних. Робота з запитами на вибірку. Мета: навчити сортувати, шукати та фільтрувати дані в СКБД; здійснювати пошук даних на основі запитів з вибіркою; Допомогти учням засвоїти факти та основні ідеї. №23 — Робота з запитами на вибірку даних. Мета: допомогти учням засвоїти факти та основні ідеї роботи з запитами та вибірку даних. №24 — Практична робота №Запити на вибірку даних. Мета: формувати вміння практичного застосування знань, умінь і навичок при роботі із запитами на вибірку даних. №25 — Технології опрацювання мультимедійних даних. Мета: допомогти учням засвоїти факти та основні ідеї роботи з мультимедійними даними.

№26 — Проектування та створення об’єктів мультимедіа. Мета: Допомогти учням засвоїти факти та основні ідеї проектування та створення об’єктів мультимедіа. №27 — Системи керування вмістом для веб-ресурсів. Мета: Допомогти учням засвоїти факти та основні ідеї проектування та створенні веб-ресурсів. №28 — Практична робота №8. Створення та адміністрування сайту через СКС. Мета: формувати вміння практичного застосування знань, умінь і навичок при роботі з системами створення та адміністрування сайтів. №29 — Поняття про мову розмітки гіпертекстового документа. Мета: Допомогти учням засвоїти факти та основні ідеї побудови мови гіпертекстового документа. №30 — Гіпертекстові, графічні, анімаційні та мультимедійні елементи на веб-сторінках. Мета: Допомогти учням засвоїти факти та основні ідеї використання гіпертекстових, графічних, анімаційних та мультимедійних елементів на веб-сторінках. №31 — Практична робота №9.

Гіпертекстові, графічні, анімаційні та мультимедійні елементи на веб-сторінках. Мета: формувати вміння практичного застосування гіпертекстових, графічних, анімаційних та мультимедійних елементів на веб-сторінка. №32 — Ергономіка розміщення відомостей на веб-сторінці. Практична робота №10. Мета: Допомогти учням засвоїти факти та основні ідеї ергономічного розміщення відомостей на веб-сторінці. №33 — Поняття пошукової оптимізації та просування веб-сайтів. №34 — Роль електронних медійних засобів в житті людини. Мета: Допомогти учням засвоїти факти та основні ідеї ролі електронних медійних засобів в житті людини. №35 — Підсумково-узагальнюючий урок. Мета: Узагальнити і систематизувати знання, уміння і навички з курсу «Інформатика 10 клас». Установити загальні зв’язки в матеріалі, що дозволяє побачити учням розділ в цілому. Формувати вміння застосовувати набуті знання під час розв’язування задач різного рівня складності.

Формувати потребу до постійної самоосвіти, продуктивної творчої діяльності.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

самостійна робота паралельність прямих і площин у просторі

правила безпеки під час проведення дослідів з природознавства у початкових класах

географія 7 клас практикум кобернік гдз