ломакович зно 2021 українська мова

зно мова українська 2021 ломакович.

. У 2021 році в переліку навчальних предметів, із яких проводитиметься зовнішнє незалежне оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти, виокремлюють 1) українську мову та 2) українську мову і літературуВідтак випускники, які завершують у 2021 році здобуття повної загальної середньої освіти та/або планують вступати до закладів вищої освіти, матимуть можливість самостійно обирати, яку саме роботу виконуватимуть під час ЗНО: сертифікаційну роботу з української мови чи сертифікаційну роботу з української мови та літературиВипускники закладів загальної середньої освіти, а також учні (слухачі, студенти) закладів професійної (професійно-технічної), вищої освіти, які у 2021 році здобудуть повну загальну середню освіту, мають вибрати українську мову як обов’язковий предмет для проходження державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінюванняЗміст сертифікаційної роботи з української мови і літератури визначено Програмою зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури, затвердженою Міністерством освіти і науки УкраїниПрограму розроблено на основі чинних навчальних програм з української мови і літератури для загальноосвітніх навчальних закладівВідповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 29.07.2019 № 1033: у завданнях зовнішнього незалежного оцінювання протягом п’яти років будуть використовуватися норми Українського правопису, які не зазнали змінТобто завдання, які стосуються норм Українського правопису, будуть ґрунтуватися тільки на тих усталених нормах, які не змінилисяВ Українському центрі було ухвалено рішення: протягом п’яти років не вважати помилковим написання слів згідно з нормами попередньої редакції правописуІншими словами екзаменатори позначатимуть написання слів, що не відповідатиме чинному правопису, однак у загальному обліку не враховуватимуть його — такі помилки не вплинуть на загальний бал учасника тестування за написання власного висловлюванняЧас роботи: У 2021 році в переліку навчальних предметів, із яких проводитиметься зовнішнє незалежне оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти, виокремлюють 1) українську мову та 2) українську мову і літературуВідтак випускники, які завершують у 2021 році здобуття повної загальної середньої освіти та/або планують вступати до закладів вищої освіти, матимуть можливість самостійно обирати, яку саме роботу виконуватимуть під час ЗНО: сертифікаційну роботу з української мови, яка міститиме лише завдання з української мови, а саме 39 завдань закритих форм (з вибором відповіді або на встановлення відповідності) та 1 завдання відкритої форми на надання розгорнутої письмової відповіді; сертифікаційну роботу з української мови та літератури, яка міститиме як завдання з української мови, так і з української літератури, а саме 24 завдання з української літератури та 39 – з української мови закритих форм (з вибором відповіді та на встановлення відповідності), а також 4 завдання з української мови відкритих форм з наданням письмової відповіді, зокрема 3 завдання, які передбачають надання короткої письмової відповіді, та 1 завдання, яке передбачає надання розгорнутої письмової відповідіСпільними для обох варіантів сертифікаційних робіт (тестів) є 39 завдань закритих форм та 1 завдання відкритої форми на надання розгорнутої відповіді з української мовиРезультати виконання цих завдань будуть зараховані як результати державної підсумкової атестації з української мовиДля прийому до закладів вищої освіти зараховуватимуться результати виконання відповідно або всіх завдань сертифікаційної роботи (тесту) з української мови, або всіх завдань сертифікаційної роботи з української мови та літературиУ кожному конкретному випадку вибір учасника того чи того варіанта сертифікаційної роботи для виконання під час ЗНО залежатиме від того, на яку спеціальність (спеціальності) він вона планує вступати до закладу вищої освітиПерелік спеціальностей, для вступу на які необхідним буде виконання того чи того варіанта сертифікаційної роботи (тесту), буде визначено в «Умовах прийому на навчання до закладів вищої освіти України у 2021 році»Зміст сертифікаційних робіт визначатиметься Програмою зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання з української мови і літератури, затвердженою Міністерством освіти і науки УкраїниНайприкметнішою рисою обох сертифікаційних робіт є їхня помітна переорієнтація на оцінювання компетентностей учасників – мовленнєвої та літературноїНа рівні закритих тестових завдань з української мови це виявляється, зокрема, у тому, що левова їх частка стала контекстними – такими, що спрямовані на виявлення здатності учасника учасниці працювати не з «абстрагованими» мовними одиницями чи явищами, а з їхніми реалізаціями в межах різних за обсягом контекстівУ випадку з українською літературою орієнтація сертифікаційної роботи на компетентності реалізувалася, серед іншого, у включенні завдань до незнайомого художнього текстуОднією з основних новацій, якими позначено сертифікаційну роботу з української мови та літератури і яка засвідчує зміщення акцентів у бік оцінювання компетентності учасників учасниць, є введення тестових завдань відкритої форми, які передбачають надання короткої (від одного до кількох речень) відповіді на питання, що стосуються одного тексту або кількох тематично пов’язаних текстівВарто зауважити, що подібні завдання вже з’являлися в тесті з української мови та літератури, зокрема в тесті ЗНО-2015Уже тоді вони засвідчили свою валідність для оцінювання когнітивних навичок високого рівня – аналізу, синтезу, оцінювання (за таксономією Блума), а тому повернення до них стало цілком мотивованим з огляду на компетентнісну спрямованість оновленого тестуКрім означеної новації, на учасників ЗНО наступних років чекає ще одне важливе нововведенняВоно стосується тестового завдання, яке передбачає створення розгорнутої письмової відповідіУчасникам, які складали ЗНО в попередні роки, подібне тестове завдання відоме під назвою «Власне висловлення»Упродовж більш ніж десяти попередніх років проведення ЗНО це тестове завдання залишалося майже незмінним і передбачало створення учасниками лише одного специфічного різновиду тексту – власного висловленняТаке тривале «життя» тестового завдання одного-єдиного формату спричинило до того, що відповідне завдання поступово почало втрачати свою цінність як інформативний елемент цілісного тестового інструмента оцінюванняЦе виявлялося, зокрема, у тому, що учасники тестування, замість створювати дійсно власні висловлення, тобто оригінальні, глибокі за змістом, стрункі за формою тексти-доведення власної позиції стосовно тих чи тих актуальних питань, найчастіше продукували примітивні, часто позбавлені живої думки й прозорої логічності шаблонні псевдотекстиЗ огляду на це було прийнято рішення про розширення діапазону різновидів текстів, створення яких може бути в майбутньому запропоноване учасникам як тестове завдання відкритої форми на надання розгорнутої відповідіДодаткову інформацію про подібні завдання Український центр оцінювання якості освіти оприлюднить упродовж рокуПринагідно ж варто зауважити, що в демонстраційному варіанті сертифікаційної роботи, який оприлюднено як модель для ЗНО-2021, тестове завдання на надання розгорнутої письмової відповіді поки що має типові ознаки завдань на створення власного висловленняОднак уважний погляд на завдання вже засвідчує певні відмінності, зокрема у формулюванні умови та специфіці стимульного матеріалуДемонстраційні варіанти сертифікаційних робіт з української мови, з української мови і літератури розміщено на сторінці рубрики “ЗНО-2021“Хочете дізнатися відповіді на запитання, які хвилюють здобувачів освіти й освітян, щодо деяких новацій ЗНО-2021? Долучайтеся сьогодні, 14 вересня, о 15.00 до розмови із заступницею директора Українського центру оцінювання якості освіти Тетяною Вакуленко на YouTube каналі центруЦей ефір розпочне низку відеоматеріалів від Українського центру оцінювання якості освіти щодо особливостей ЗНО-2021У наступних трьох прямих ефірах експертка Українського центру Оксана Данилейко детально зупиниться на певних частинах тестів з української мови та української мови і літератури ЗНО онлайн 2021 року з української мови та літератури – демонстраційний варіантУ баладі «Ой летіла стріла» змальовується, як загинув удовин син від стрілиГоре рідних є безмірнимВони, як зозулі, прилетіли та й плачуть над убитимДе мати плаче – там «Дунай розлився», де сестра – там «слізок криниця», а де миленька – «земля сухенька»ТЕМА: Давня українська література«Повіст ь минулих літ» Після того як у 945 році древляни вбили князя Ігоря, княгинею Київської Русі стала Ольга, оскільки на момент смерті Ігоря їхній син Святослав був ще зовсім малим для правлінняУ першу чергу Ольга вирішила помститись за смерть чоловіка й приборкати древлян, від яких княгиня й вимагала данину: «Лише малого я у вас прошу: дайте мені од двора по три голуби і по три горобціБо не хочу я тяжкі данини накласти на вас, як ото муж мій, а сього прошу у вас малого…»Вірш Тараса Шевченка «Заповіт» – своєрідний гімн визво­льної боротьби українського народуУ кінці твору — звернення до майбутніх поко­лінь: В уривку поезії Максима Рильського згадано кононівські лани, саме тут відбуваються події новели «Intermezzo», а також епізод цього твору: зустріч митця з «мужиком»Отже, йдеться про Михайла КоцюбинськогоЗізнання ліричного героя «Сестру я вашу так любив – Дитинно, злотоцінно» є у творі Павла Тичини «О панно Інно…»У цьому вірші є й такі рядки: «Зимовий вечірТишаМиЯ Вам чужий – я знаю»Сюжет твору розгортається з інтригуючої зав’язки: на останній станції виявляється, що втік найнебезпечніший в’язень Григорій Многогрішний, якого пильнував сам начальник ешелонуОсновною темою комедії Миколи Куліша «Мина Мазайло» є зображення українізації й міщанства в Україні у 20-ті роки XX стПерсонажами цього твору є тьотя Мотя й Мокій МазайлоПригадаймо, що Софія Дорошенко й Марта – героїні новели Ольги Кобилянської «Valse melancolique», Марися Боруля й Націєвський діють у драмі Івана Карпенка-Карого «Мартин Боруля», То-Ма-Кі й Тайах є персонажами роману Юрія Яновського «Майстер корабля», доктор Тагабат й Андрюша – герої новели Миколи Хвильового «Я (Романтика)»Виконуючи це завдання, пригадайте, що «Майстер корабля» Юрія Яновського є автобіографічним романомВ основі твору – власний досвід роботи письменника на Одеській кіно­студії в 1925–1927 ррта його співпраця зКричевським, ПНечесою, ОДовженком та Ітою Пензо, які згодом стали прототипами головних героївОсновною темою драми «Мартин Боруля» є зображення нестримного потягу головного героя дорівнятися у своєму статусі до міщанства або дворянстваІдеєю комедії «Мина Мазайло» є засудження міщанства, комплексу меншовартості, національної упереджено­сті та зверхності; висміювання носіїв великодержавного шовінізмуОтже, головну думку цього твору можна увідповіднити з прислів’ям « Гріх пишатися й других зневажать: хто вище залізе – дужче падає»У новелі «Valse mélancolique» Ольга Кобилянська проявила себе як новаторка щодо створення художньої формиСловесний твір не лише наповнений музикою, а й звучить, як музикаЦе виражається і в ритмічності оповіді з її перепадами від розміреного й неспішного темпу до швидкого й напруженого, а потім знову сповільненого, й у відтворенні симфонії почуттів героїнь, й у напруженій мелодійності слова«Ти не знаєш, як можна любити те, що люди називають артизмом, що живе в нас і заповняє нашу душуСе щось таке велике, сильнеЗаглушити в собі той світ, щоб жити лише для одного чоловіка і для самих дітей? Се неможливомені неможливотому неможливо, хто носить справдішній артизм у душі» – переконана Ганна – героїня твору «Valse mélancolique» Оповідач у творі – сам письменник, який виступає у двох образах: як автор і як герой кіноповісті – маленький СашкоНа запропонованій в умові завдання схемі відображено основні риси малого Сашка – мрійництво, любов до природи, допитливість, спостережливість, бачення краси в буденностіСаме в образі Наталки зображено просту, чесну, роботящу і розумну українську дівчинуВона вміє щиро й вірно кохатиДівчина заявляє матері: «Лучче посідію дівкою, як піду замуж за таких женихів, як на мені сватались… Нехай вони будуть розумні, багаті і письменнійші од нашого возного, та коли серце моє не лежить до їх і коли мені вони осоружні» У літературознавстві період 80–90-х років ХХ століття називають постмодернізмом, характерними ознаками якого є поєднання й органічне співіснування різних художніх систем, синтез мистецтва й антимистецтва, гра зі словом, образом, «чужим текстом», поєднання різнорідних і несумісних елементів, наскрізна іронічність тощоУ повісті «Кайдашева сім’я» Іван Нечуй-Левицький змальовує побут і психологію українських селян у перші десятиріччя після скасування кріпацтваЦей твір є яскравим зразком «реалістичної соціально-побутової повісті, у якій на матеріалі з повсякденного життя селянства розкрито внутрішні спонукання та імпульси дрібних власників утвердити себе господарями на землі…»Проаналізуймо інші варіанти: у рядку А йдеться про роман Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» ; після заробітків повертається в Полтаву Петро – персонаж драми Івана Котляревського «Наталка Полтавка» (рядок В); у рядку Г згадано Мирославу – героїню повісті Івана Франка «Захар Беркут» ; епізод з роману Пантелеймона Куліша «Чорна рада» описано в рядкуВідданий своєму народові, Мойсей беззавітно його любить і бореться за його визволенняАле після того, як Мойсей «на момент» засумні­вався, йому призначено, уже побачивши обіцяний край, не ступити до ньогоСловами «А що ти усумнивсь на момент Щодо волі моєї, То, побачивши сю вітчину, Сам не вступиш до неї…» звертається Єгова до МойсеяЗавдання перевіряє знання основних теоретико-літературних понятьЗа способом зображення життя художні твори діляться на три літературні роди – лірику, епос і драмуТвори кожного літературного роду можуть бути різних жанрівЗапропонований для аналізу твір – це сонет – ліричний вірш, що складається з 14 рядків п’ятистопного або шестистопного ямба: двох чотиривіршів з перехресним римуванням та двох тривіршів тернарного римуванняОсновна схема сонета абаб абаб ввд еед, хоча можливі й інші варіантиУ такій же віршовій формі написано поезію Максима Рильського «У теплі дні збирання винограду…»Цей сонет є зразком неокласичної інтимної лірикиПровідним художнім засобом першої строфи є метафора – троп поетичного мовленняУ метафорі певні слова та словосполучення розкривають сутність одних явищ та предметів через інші за схожістю чи контрастністюЗгадаймо, оксиморон – літературно-поетичний прийом, що полягає в поєднанні протилежних за змістом, контрастних понять, які спільно дають нове уявлення; анафора – єдинопочаток, одна зі стилістичних фігур, яка утворюється повтором слів або словосполучень на початку суміжних мовних одиниць; епіфора – стилістична фігура, протилежна анафорі, повторення однакових слів, звукових сполучень, словосполучень наприкінці віршових рядків; паралелізм – уподібнення, спільність характерних рис або чину (паралельне зображення двох явищ із різних сфер життя)Шістдесятники – це молоде покоління митців шістдесятих років двадцятого століття, сформоване в період тимчасової «відлиги» радянського режиму (1956 року відбувся ХХ з’їзд КПРС – Комуністичної партії Радянського Союзу, – що засудив культ особи Сталіна й узяв курс на десталінізацію)Письменники: поети Василь Симоненко, Микола Вінграновський, Ліна Костенко, Василь Стус, Борис Олійник, Дмитро Павличко, Іван Драч ; прозаїки Григір Тютюнник, Євген Гуцало, Валерій Шевчуккритика інакшістю, тобто заперечення соцреалізму власною творчістю; відстоювання свободи митця, естетична незалежність, самобутність; єдність традицій і новаторства; витончений інтелектуалізм, естетизмЯкщо тебе гнітить зовнішній простір – відкривай інші простори в собі, рятуй свою душу в них, оскільки «вільний той, хто вільний духом»У вірші «О слово рідне! Орле скутий» Олександр Олесь використовує яскраві ме­тафори й епітетиУкраїнське слово уподібнюється «скутому орлу», тобто поневоленому народові, слово якого звучало завжди як «співочий грім бать­ків моїх», а тепер «дітьми безпам’ятно забутий»Поет висловлю своє творче кредо: «О слово! Будь мечем моїм!

Ні, сонцем стань! Вгорі спинися, Осяй мій край і розлетися Дощами судними над ним»У поезії «Любіть Україну» Володимир Сосюра змальовує Україну, як «в світі єдину, одну», бо вона, « Як та купина, що горить – не згора, живе у стежках, у дібровах…»Поет захоплюється солов’їною мовою, вічно живою красою своєї БатьківщиниВірш Василя Симоненка «Лебеді материнства» зображує любов до дитини й турботу за її долю, любов до БатьківщиниХудожні образи «синова колиска; приспані тривоги; білява хата» є в цій колисковійПоезія Євгена Маланюка «Уривок з поеми» слугує яскравим прикладом «козацької лірики»Перед чи­тачем з’являються імена БХмельницького, ІМазепи, МЗалізняка, ІГонти, а також образи «кривавої дороги; зрадника руки; Нового Заповіту»У першому уривку є опосередкована вказівка на Мавку – героїню драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня»Пригадайте епізод, коли дівчина готова була порізати серпом свою руку, аби не нашкодити живій природіВ уривку, позначеною цифрою 2, читач легко впізнає Марусю Богуславку, яка випустила з турецької неволі козаків («Дума про Марусю Богуславку»)Третій уривок передає звернення жінки до моря й вітру, аби вони врятували її коханогоЗгадаймо Ярославну – дружину князя Ігоря («Слово про похід Ігорів…»), вона так само відчайдушно й розпачливо вимолювала життя свого чоловіка в сил природиТЕМА: Давня українська літератураЛітература кінця XVIII – початку XX стЛітература XX стВиконуючи це завдання, увідповідніть запропоновані уривки з назвами творів, а потім з’ясуйте, до якого літературного напряму (течії) він належитьПовість Івана Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я» є прикладом реалізму, який характеризується правдивим і всебічним відображенням дійсності на основі типізації життєвих явищУривок з цього твору є в рядкуІмпресіонізм – художній напрям, заснований на принципі безпосередньої фіксації вражень, спостережень, співпереживаньЗгадаймо новелу Михайла Коцюбинського «Intermezzo», уривок з якої подано в рядку БПисьменник за допомогою вмілих імпресіоністичних мазків зображує враження героя від природи, його внутрішній станІноді новелу ще називають «поезією в прозі»Термін «експресіонізм» був покликаний визначити сутність мистецтва, що є за своїми цілями протилежний імпресіонізму й реалізму: мистецтво не зображає дійсність, а виражає її сутністьПредставником є Василь СтефаникУривок з його новели «Камінний хрест» є в рядку ГБароко – напрям у мистецтві XVI – першої половини XVII стМитці бароко центральне місце приділяють Богові і релігії, цінують дотепність, парадоксальність, контрастні сполученняПредставник бароко в українській літературі – Григорій Сковорода, який є автором байки «Бджола і Шершень» (рядок А)Завдання перевіряє вміння орієнтуватися у творчості письменників, визначати тематику й художні особливості їхніх творівВиконуючи це завдання, уважно прочитайте висловлювання та знайдіть у ньому так звані «маркери», які допоможуть визначити, про кого з авторів ідетьсяПро Івана Карпенка-Карого йдеться в рядку ГНа це вказує згадка про «одного з батьків новочасного українського театру»Саме родину Тобілевичів називають основою українського театру, бо Іван Карпенко-Карий був драматургом і актором, його брати – режисерами та акторами, сестра – актриса й співачкаВисловлювання в рядку Б стосується твору Пантелеймона Куліша «Чорна рада»Це перший історичний роман нової української літературиВисловлювання в рядку А стосується Тараса ШевченкаПригадайте основні події життя і творчості митцяСаме Шевченко « Десять літ він томився під вагою російської солдатської муштри…»Це завдання перевіряє ваші знання про зміни звуків у потоці мовленняЦьогоріч у завданні запропоновано речення, в окремих словах яких підкреслено певні звукиПідкреслені букви в цих словах позначають різні звуки: у слові с опілка це [с], а в словах за с півала (далі в слові після [с′] пом’якшений губний [м’]) та о с ьдечки (після [с′] далі м’який знак) – [с′]У рядку зі словами відпові д аючи, забу д ьте, по д якувати підкреслені літери теж позначають різні звуки: у слові відповідаючи це звук [д]; у словах забу д ьте та по д якувати це звук [д′], адже далі відповідно бачимо м’який знак та букву яУ словах к витки та к асі вимовляємо звук [к], а в слові во к залу це звук [ґ], адже глухий звук [к] перед дзвінким вимовляємо як [ґ]У словах мо ж ливості, ж ивокосту, безме ж ні всі підкреслені літери позначають звук [ж] Завдання перевіряє рівень ваших орфоепічних навичокУ подібних завданнях зовнішнього незалежного оцінювання завжди пропонують поширені слова, у яких часто трапляються помилки в наголошуванніУчасникам ЗНО рекомендовано перелік слів з наголосамиУ демонстраційному тесті це завдання дещо іншої форми, як було в минулих сертифікаційних роботах: слова, у яких потрібно перевірити правильність наголосу, утворюють реченняУ запропонованому реченні неправильно підкреслено літери на позначення наголошених голосних у таких словах: лист о пада, вип а док, центн е р, в и разний (правильні наголоси такі: листоп а да, в и падок, ц е нтнер, вир а зний)Завдання перевіряє ваше вміння правильно писати слова з вивченими орфограмами, зокрема слова, у яких позначають спрощення в групах приголоснихСпрощення – явище усного мовлення, що забезпечує милозвучністьУ групах приголосних -ждн-, -здн-, -стн-, -стл- відбувається спрощення, тобто приголосні [д] та [т] випадаютьОтже, спрощення є у словах цілісність, проїзний, жалісний, свиснути, блиснути, тижневик, капусняк, ненависний, вісникПрефікс пре- вживають переважно на позначення найвищої якості (преславний)Окремі слова з таким префіксом потрібно запам’ятати (превелебний)Префікс при- вживаємо на позначення приєднання, наближення до чогось або неповноти діїСаме тому його потрібно вживати в словах прибуток, приварений, присвоєння, прибічник, прилеглий, прихований, пригріти, прибій, привабливийЗвання, громаддя, забуття, зілляЦе іменники середнього роду ІІ відміни, що мають закінчення -а (я)Подовження тут відбувається в позиції між двома голосними звукамиВелич (величчю) – це іменник жіночого роду ІІІ відміниПодовження відбувається в орудному відмінку в позиції між двома голоснимиСаме тому в словах жовчю, заздрістю не потрібно писати подвоєні приголосніНездол а нний – прикметник, наголос падає на суфікс, слово має значення перебільшенняУ таких прикметниках потрібно писати подвоєні приголосніЗавдання перевіряє рівень ваших навичок розпізнавати вивчені орфограми й пояснювати їх за допомогою правил, правильно писати слова з вивченими орфограмамиМ’який знак не пишемо перед прикметниковими суфіксами -ськ-, -зьк-, -цьк-, крім лСаме тому в слові байкальський його потрібно писатиМ’який знак не потрібно писати у слові тиснява, адже м’який приголосний [н′] передає свою м’якість і приголосному [c′]Також м’який знак не потрібно писати у словах промінчик, задзеленчати, адже перед шиплячими його не вживають, крім винятківЗазвичай не пишемо м’який знак перед губними, але в слова різьбяр та гетьманщина його потрібно писатиПравопис цих слів необхідно запам’ятатиЗ м’яким знаком потрібно писати слово дівчиноньці (бо м’який знак є в прикінцевому буквосполученні іменника, що стоїть у називному відмінку – дівчинонька)Також пишемо м’який знак у дієсловах наказового способу (посидь, піднось – тому посидьмо, підносься)Разом потрібно написати слово сорокалітню, адже разом пишемо прикметник, у яких першою частиною є числівник, а також ті, від яких можна утворити підрядне словосполучення (сорок років)У решті слів потрібно поставити дефіс: з-поміж (складний прийменник), житлово-побутового (складний прикметник, утворений із двох рівноправних слів, можна поставити сполучник і), будь-кого (займенники з частою будь-)Слова, у яких є помилки, потрібно писати так: які-небудь (займенник з часткою -небудь (від не буде), освітньо-розважальні (складний прикметник, утворений із двох рівноправних слів, між якими можна поставити сполучник сурядності і), чимало (прислівники з часткою чи- пишемо разом), місцевість (суфікс -ість), мабуть (стягнена форма прислівника від має бути), знатимете (від знати)В українській мові за допомогою суфікса -ин- утворюють значну кількість іменників жіночого роду І відміниЦе слова на позначення частин рослини (бадилина, стеблина, соломина), а також на позначення території, рельєфу (височина)Нормативним в українській мові вважають таке слововживання: здобувають освіту, перемогу, науковий ступінь, волюОтже, здобуття освітиНабуття вживаємо, коли йдеться про придбання чи купівлю чогось, а також коли дію поширено на абстрактні поняття (набуття маєтку, набуття якостей, навичок) Тут доречно вжити прикметник індивідуальне, адже він має значення «особистий, персональний», тобто характеризує навчання певної особиТут доречно використати словосполучення «один від одного», адже йдеться про учасників навчального процесу (учасник – чоловічий рід)Слово середовище має кілька лексичних значенняОдне з них – «соціально-побутові умови, у яких проходить життя людини; оточення»У запропонованому реченні саме воно буде доречним (осередок – місце зосередження чого-небудь, центр, місце зародження, виникнення, посередник – особа чи установа, що сприяє встановленню та здійсненню ділових контактів, осердя – основна внутрішня частина деяких приладів, виробів, апаратів тощо)Функціонувати – виконувати функцію, відігравати роль того, що названо відповідним іменником, у нашому випадку це дія, робота середовища на основі відповідних технологійЦе завдання перевіряє ваше вміння правильно, комунікативно доцільно використовувати речення з однорідними членами в мовленні та правильно узгоджувати члени реченняРечення У більшості держав світу уряди піклуються й охороняють довкілля побудовано неправильноОднорідні присудки потребують, щоб другорядний член речення мав різні форми (прийменникову і безприйменникову)При заміні прямої мови на непряму в тексті відбуваються певні зміниТреба стежити за тим, щоб вони не спотворювали змісту висловлюваногоНайчастіше непряму мову передають складнопідрядним реченнямПри заміні прямої мови на непряму змінюються особові форми дієслів і форми займенників з погляду того, хто вводить непряму мову у своє висловлення, а не з погляду автора прямої мовиВажливо також узгоджувати рід діяча в головній і підрядних частинах складнопідрядного реченняОтже, правильним буде реченням Іван сказав, що, як і будь-якій людині, йому важливо знати, що про нього думають інші, як сприймають його ідеїЗавдання перевіряє ваше вміння розрізняти прості ускладнені речення та складні речення різних типів, правильно розставляти розділові знаки та пояснювати їхТире (5) в завданні обґрунтовано як розділовий знак на місці пропущеного члена реченняНасправді це тире при відокремленій прикладці, що розташована в кінці речення й дає предмету («теорії розуму») другу назвуЦе завдання перевіряє ваше вміння уважно читати й диференціювати головне й другорядне, аналізувати, критично оцінювати прочитанеЗ діалогу дізнаємося, що Болік підготував кілька дисків, для того щоб дорогою слухати разом з супутником музикуАле його співрозмовник відмовляєтьсяУ діалозі немає характеристики плеєра, товариш не виказує негативних емоцій, не висловлює своїх музичних уподобань, а лише стверджує, що в нього є власний плеєр, який він, очевидно, і взяв для того, щоб слухати музику, що підібрав самТЕМА: Чергування приголосних в особових формах дієслів теперішнього та майбутнього часуФорми ступенів порівняння якісних прикметниківЗавдання перевіряє ваше вміння розрізняти основні способи творення форм дієслів і правильно утворювати ступені порівняння якісних прикметниківПід час творення складеної форми найвищого ступеня порівняння за допомогою слова найбільш прикметник ставимо у звичайній формі – найбільш свіжоїЗавдання перевіряє ваше вміння відмінювати іменники, правильно утворювати форму кличного відмінка іменників, а також визначати рід іменниківЗакінчення іменників у кличному відмінку залежить від того, до якої відміни належить те чи інше словоЯкщо це іменники І або ІІ відміни, необхідно також урахувати групуЗавдання перевіряє ваше вміння правильно відмінювати іменники, визначати відмінки іменників, правильно поєднувати числівники з іменникамиУ місцевому відмінку іменники чоловічого роду ІІ відміни в множині мають закінчення -ахОтже, розбіглися по класахЗбірні числівники в українській мові НЕ поєднують з іменниками жіночого родуОтже, три учениціЗавдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, логічно мислитиОбов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завданняПотрібно проаналізувати, які засоби міжфразового зв’язку використано в тексті (займенники, лексичний повтор, прислівники, граматичні засоби, вставні слова тощо)Речення, позначене ромбом, є початковим реченням запропонованого деформованого текстуЦе визначення інклюзивного навчанняНаступні речення мають поглиблювати цю інформацію, розширювати чи конкретизувати їїСаме це є в реченні з символом «кружечок», де пояснюють, що такий процес в Україні зазвичай розуміють як навчання дітей чи студентів з особливими потребамиПодальшу конкретизацію поняття «інклюзія» знаходимо в реченні з призмою, де стверджують, що це значно ширший процес (ужито вставне слово «безсумнівно»)Речення з квадратом тлумачить цю думку більш детально, для зв’язку з попереднім реченням вжито вставну конструкцію «іншими словами»Це завдання перевіряє ваше вміння розрізняти види складних речень, визначати смислові зв’язки між частинами складносурядного реченняСкладносурядне речення – це складне речення, яке має щонайменше дві граматичні основи, частини цього речення пов’язані сполучниками сурядностіУ реченні Саме завдяки такому всеохопному підходу жодна українська дитина не відчуватиме себе вилученою із соціуму – і це головне завдання реалізації інклюзивної освітньої політики на державному рівні дві граматичні основи (дитина не відчуватиме себе вилученою та це є головне завдання), що поєднані єднальним сполучником сурядності іЦе складносурядне реченняВам потрібно продемонструвати свої знання головних і другорядних членів речення, уміння визначати їх у реченні, правильно розставляти розділові знаки, пояснювати їхУ реченні, позначеному квадратом, є додаток, що починається словом зокремаТакий додаток є відокремленимУ запропонованому тексті перед ним коми немаєОтже, це і є пунктуаційна помилкаЦе завдання перевіряє ваше вміння правильно, комунікативно доцільно використовувати речення з однорідними членами в мовленні, розставляти розділові знакиЮНЕСКО визначає інклюзивне навчання як «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів, щоб забезпечити їхню участь в освітньому процесі, культурних заходах і житті громади»В Україні найчастіше відповідне навчання розуміють вузько, а саме як такий спосіб здобуття освіти, коли учні або студенти з особливими потребами перебувають у загальному освітньому просторі за місцем свого проживання, що є альтернативою інтернатній системі або домашньому чи індивідуальному навчаннюУ числівниках на позначення сотень відмінюємо першу й другу частиниУ родовому відмінку числівник п’ятсот матиме форму п ’ ятисотЗавдання перевіряє ваше вміння пояснювати значення фразеологізмівУ ньому запропоновано не окремі фразеологізми, а речення зі стійкими конструкціямиНеобхідно бути дуже уважним, тому що частиномовна приналежність конкретного слова часто залежить від контекстуПроаналізуймо кожне із запропонованих слівА слово досягнуті теж відповідає на питання які?, але вказує на ознаку, одержану від діїОтже, це особлива форма дієслова – дієприкметникДо фрагмента в простому реченні 1 ставимо питання навіщо?, з якою метою?

На таке ж питання відповідає фрагмент в реченні А : Я постійно намагаюся підвищувати славну майстерність, (навіщо?, з якою метою?) аби не пасти задніх у своїй галузіДо фрагмента в простому реченні 2 ставимо питання незважаючи на що? Аналогічне питання ставимо до виділеної частини в реченні Б : Хай як інформаційні технології роблять інакшим наше життя, (незважаючи на що?) замінити ними живе спілкування під час навчання неможливоДо фрагмента в простому реченні 3 ставимо питання з якої причини? На таке ж питання відповідає фрагмент у реченні В : Іноді найбільші прориви в дослідженні будь-чого стаються несподівано, (з якої причини?) адже ніколи не передбачиш сприятливого для цього збігу обставинДо фрагмента в простому реченні 4 ставимо питання за якої умови? На таке ж питання відповідає фрагмент в реченні Г : Якщо брати до уваги лише позитивні результати власної діяльності, (за якої умови?) можна не боятися труднощів на шляху до метиРечення Японія традиційно була сільськогосподарською країною: самé існування її мешканців і їхній добробут залежали від довкілля має дві граматичні основи, складається з двох частин, що пов’язані лише змістом та інтонацією, друга частина пояснює першуОтже, це складне безсполучникове реченняРечення Японці вирішили не боротися з природою, а любити її, гармонізувати з нею своє життя, навчитися пильно спостерігати за найменшими змінами має лише одну граматичну основуЦе просте речення, ускладнене однорідними присудкамиРечення Народження й умирання людини поєдналися з пробудженням і згасанням природи, так що істота й усе навколо стали рівними перед вічними небесами має дві граматичні основи, складається з двох нерівноправних частин, що пов’язані сполучником так щоДруга частина вказує на наслідок дії в першій частиніОтже, це складнопідрядне речення з підрядним обставинним наслідкуРечення Пори року проникли й у звичайне спілкування: навіть у сучасному листуванні японці обов’язково мають згадати поточний сезон, щоб показати свою ґречність має вже три граматичні основи, складається з трьох частинПерша та друга частини поєднані безсполучниковим зв’язком, друга частина пояснює першу, а друга й третя – сполучником підрядності щобОтже, у цьому реченні є безсполучниковий та підрядний зв’язкиЦе складне речення з різними видами зв’язкуЗавдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрівУ всіх текстах ідеться про те, що вітчизняний кінематограф останнім часом активно розвиваєтьсяСвідченням цього є і «Золота дзиґа» – українська національна кінопремія, і факти з розмови МПономаренко та Робіна Грбіча, і роздуми ПІллєнка про патріотичне кіно та державну підтримку таких фільмів(текст А – 1, текст Б –11, текст В – 17, 19)Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрівЗавдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрівВідповідь на це завдання шукаємо в текстіЯкщо уважно прочитати, то стає зрозуміло, що головний символ премії «Золота дзиґа» лише нагадує нам про творчий спадок кінематографіста Дзиґи Вертова, а не має назву на його честьЗавдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрівУ тексті Б Робін Грбіч називає всі фактори, що будуть сприяти збільшенню частотності походів українців у кіно (абзаци 6, 7, 8, 11), окрім залучення в українські фільми відомих іноземних акторівЗавдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрівУ тексті Б як запоруку успіху стрічки в кінотеатрах серед українських кіноглядачів названо все, окрім виразної артхаузної проблематикиЗавдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрівДоказами виправданості слів Робіна Грбіча є всі твердження, окрім того, що нині українська кіноіндустрія успішно конкурує з ГоллівудомПідтвердження правильності інших тверджень знаходимо в абзацах 1, 9, 19Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів, а також давати чітку відповідь на поставлене запитання, користуватися додатковими джерелами інформації (діаграмами, таблицями, графіками, малюнками тощо)Потрібно уважно розглянути інфографіку, яка дає нам інформацію щодо касових зборів українських фільмів та про кількість кінотеатрів і залів в Україні (2003–2018 роки)Про це йдеться також у тексті Б, тому саме там ці конкретні факти були б доречнимиПам’ятаймо, що відповідь має бути 2–3 речення! Директор компанії «Кіноманія» з жалем зауважує, що в Європі ситуація з кінотеатрами значно краща, ніж в УкраїніАле водночас він говорить і про великий потенціал нашої країни для зростання інтересу до переглядів фільмів (й українських зокрема) саме в кінотеатрах і кінозалахЗапропонована інфографіка, що дає нам інформацію про касові збори українських фільмів та про кількість кінотеатрів і залів в Україні (2003–2018 роки), була б доречною саме в тексті Б, адже могла б засвідчити об’єктивність думки Робіна Грбіча щодо розвитку кінопослуг на вітчизняному ринкуЗавдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів, а також давати чітку відповідь на поставлене запитання, користуватися додатковими джерелами інформації (діаграмами, таблицями, графіками, малюнками тощо)Я вважаю, що представник Warner Brosвідповість: «Ні»Робін Грбіч з повагою ставиться до українського кіно, указує на його розвиток, аналізує перспективні напрямки, зазначає риси, притаманні саме вітчизняним фільмамАле він розуміє, що боятися конкуренції і навіть говорити про неї ще доволі рано: економічні проблеми в цій сфері значніЗавдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів, а також давати чітку відповідь на поставлене запитання, користуватися додатковими джерелами інформації (діаграмами, таблицями, графіками, малюнками тощо)Спочатку проаналізуймо правильні і неправильні відповіді в таблиціВони такі: текст А – ознаки 2, 3, 5; текст Б – ознаки 4, 5; текст В – 1, 4Тепер потрібно обрати дві з них і пояснити, покликаючись до текстуНеправильно визначено ознаку 5 (наявність елементів роздуму) стосовно тексту А, адже в ньому йдеться про заснування премії «Золота дзиґа» та пояснена символіка статуеткиЦе радше стаття з Вікіпедії чи якогось іншого довідника, що знайомить читача з конкретними реальними фактами, а не роздуми певної особиНеправильно визначено ознаку 1 (спрямованість на формування громадської думки) щодо текстуГолова Державного агентства України з питань кіно Пилип Іллєнко, розмірковуючи про те, що таке патріотичне кіно, прагне сформувати громадську думкуСаме тому говорить про важливість національного кінематографа для формування майбутнього України, наводить як приклад фільм Марисі Нікітюк «Коли падають дерева», називає його «відродженням українського поетичного кіно», закликає створювати щонайбільше таких стрічокЖиття – це складний процес, упродовж якого постійно виникають проблеми й непорозумінняНа жаль, інтереси й цілі людей не завжди збігаютьсяСаме тому конфлікти є частиною нашого щоденного життяЯ глибоко переконаний, що розв’язувати конфлікти можна різними способами, проте найефективнішими є компроміс і конкуренціяУсе залежить від ситуації, у якій ти опиняєшсяНаведу такі, як на мене, переконливі аргументиПо-перше, компроміс забезпечує мирне врегулювання конфлікту, виключає насилля, адже веде до вироблення рішення, що влаштовує обидві сторониВарто зазначити, що в історії вільної України є досить багато прикладів компромісівПроголошення 24 серпня 1991 року незалежності нашої країни теж було результатом негласного компромісу між частиною партійної еліти й національно-демократичними силамиЦі взаємні поступки стали підставою для загальнонаціонального консенсусу, коли більшість громадян на референдумі підтримала Акт про незалежність УкраїниПо-друге, використання стилю конкуренції є ефективним, коли кінцевий результат дуже важливий для людейВін дозволяє швидко приймати рішення, відстоювати свою позицію, незважаючи ні на що, та боротися до кінцяЗгадаймо повість Івана Франка «Захар Беркут»Головний конфлікт твору розгортається між поважним радником тухольської громади Захаром Беркутом і зверхнім боярином-зрадником Тугаром ВовкомВони є носіями двох протилежних ідеологійТухольці не можуть розв’язати конфлікт шляхом компромісу, адже йдеться про оборону рідної землі від монголо-татарської навалиСаме тому Захар Беркут разом зі своєю громадою впевнено й рішуче бореться з ворогом, відстоюючи національні інтересиОтже, у кожній конкретній ситуації треба шукати певні шляхи розв’язання конфліктівКомпроміс є ефективним для досягнення стабільності й порядку в суспільстві, він є також важливою складовою культури людейКонкуренція ж необхідна тоді, коли людині нічого втрачати й вона мусить боротися до кінця У 2021 році в переліку навчальних предметів, із яких проводитиметься зовнішнє незалежне оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти, виокремлюють 1) українську мову та 2) українську мову і літературуВідтак випускники, які завершують у 2021 році здобуття повної загальної середньої освіти та/або планують вступати до закладів вищої освіти, матимуть можливість самостійно обирати, яку саме роботу виконуватимуть під час ЗНО: сертифікаційну роботу з української мови чи сертифікаційну роботу з української мови та літературиВипускники закладів загальної середньої освіти, а також учні (слухачі, студенти) закладів професійної (професійно-технічної), вищої освіти, які у 2021 році здобудуть повну загальну середню освіту, мають вибрати українську мову як обов’язковий предмет для проходження державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінюванняЗміст сертифікаційної роботи з української мови і літератури визначено Програмою зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури, затвердженою Міністерством освіти і науки УкраїниПрограму розроблено на основі чинних навчальних програм з української мови і літератури для загальноосвітніх навчальних закладівВідповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 29.07.2019 № 1033: у завданнях зовнішнього незалежного оцінювання протягом п’яти років будуть використовуватися норми Українського правопису, які не зазнали змінТобто завдання, які стосуються норм Українського правопису, будуть ґрунтуватися тільки на тих усталених нормах, які не змінилисяВ Українському центрі було ухвалено рішення: протягом п’яти років не вважати помилковим написання слів згідно з нормами попередньої редакції правописуІншими словами екзаменатори позначатимуть написання слів, що не відповідатиме чинному правопису, однак у загальному обліку не враховуватимуть його — такі помилки не вплинуть на загальний бал учасника тестування за написання власного висловлюванняЧас роботи: ЗНО з української мови: особливості тесту 2021 рокуТест зовнішнього незалежного оцінювання з української мови у 2021 році складається із завдань трьох форм: завдань з вибором однієї правильної відповіді, завдань на встановлення відповідності («логічні пари») і завдання відкритої форми з розгорнутою письмовою відповіддюРезультат виконання всіх завдань тесту буде зараховуватися як державна підсумкова атестація з української мови та під час прийому до закладів вищої освіти, як конкурсний предмет «Українська мова» залежно від спеціальності, що визначено Умовами прийому до закладів вищої освітиМаксимальна кількість тестових балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання сертифікаційної роботи з української мови — 74 балиЗавдання з вибором однієї правильної відповідіЗавдання складається з основи та чотирьох або п’яти варіантів відповіді, з яких лише один правильнийЗавдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання вибрав і позначив відповідь у бланку відповідейТест містить 34 завдання цієї форми (№1-28, №34-39), що будуть оцінені в 0 або 1 бал: 1 бал, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь, або вказано більше однієї відповіді, або відповіді на завдання не наданоЗавдання на встановлення відповідностіЗавдання складається з основи та двох стовпчиків інформації, позначених цифрами (ліворуч) і буквами (праворуч)Виконання завдання передбачає встановлення відповідності (утворення «логічних пар») між інформацією, позначеною цифрами та буквамиЗавдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання встановив відповідність і зробив позначки на перетинах рядків (цифри від 1 до 4) і колонок (букви від А до Д) у таблиці бланка відповідейТест містить 5 завдань цієї форми (№29-33), що будуть оцінені в 0, 1, 2, 3 або 4 бали: 1 бал – за кожну правильно встановлену відповідність («логічну пару»); 0 балів за будь-яку «логічну пару», якщо зроблено більше однієї позначки в рядку; 0 балів за завдання, якщо не вказано жодної правильної відповідності («логічної пари»), або відповіді на завдання не наданоЗавдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю (№40)Завдання передбачає надання розгорнутої письмової відповіді учасником зовнішнього незалежного оцінювання в бланку відповідей Б1Теза: 0, 1 або 2 бали2Аргументи: 0, 1 або 2 бали3аПриклад із літератури чи інших видів мистецтва: 0, 1 або 2 бали3бПриклад, що є випадком із життя або історичною подією: 0, 1 або 2 бали4Логічність, послідовність: 0, 1 або 2 бали5Висновок: 0, 1 або 2 бали6аОрфографія та пунктуація: 0, 1, 2, 3 або 4 бали6бЛексика, граматика та стилістика: 0, 1, 2, 3 або 4 балиВажливо! Роботу, що не відповідає темі власного висловлення, буде оцінено в 0 балівРоботу обсягом до 100 слів буде оцінено в 0 балів ЗНО-2021: як розрахувати бал з української мови та літературиВизначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури здійснюється у два етапиНа першому етапі визначається тестовий бал учасника зовнішнього оцінювання (максимум – 116 балів)На другому етапі, на основі тестового бала визначається рейтингова оцінка результатів учасника зовнішнього оцінювання за 200-бальною шкалою, що використовується при складанні рейтингового списку абітурієнтів при вступі до вузів УкраїниРезультат виконання завдань №25-63 частини «Українська мова» та №67 частини «Українська мова» («Власне висловлення») буде зараховуватися як державна підсумкова атестація з української мови і може бути використаний під час вступу до закладів вищої освіти як конкурсний предмет «Українська мова»Максимальна кількість тестових балів, яку може отримати учасник ЗНО з української мови, правильно виконавши всі завдання №25-63 та №67, що будуть зараховуватися як державна підсумкова атестація, дорівнює 74 тестовим баламРезультат виконання всіх завдань тесту може бути використано під час вступу до закладів вищої освіти, як конкурсний предмет «Українська мова і література», що визначено Умовами прийому до закладів вищої освіти у 2021 роціМаксимальна кількість тестових балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання сертифікаційної роботи з української мови і літератури — 116 балівЗавдання з вибором однієї правильної відповіді – до кожного із завдань подано чотири або п’ять варіантів відповіді, з яких лише один правильнийЗавдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання вибрав і позначив правильну відповідь у бланку відповідейТест містить 54 завдання цієї форми (№1-20, №25-52, №58-63), що будуть оцінені в 0 або 1 бал: 1 бал, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь, або вказано більше однієї відповіді, або відповіді не наданоЗавдання на встановлення відповідності — до кожного завдання подано інформацію, позначену цифрами (ліворуч) і буквами (праворуч)Щоб виконати завдання, необхідно встановити відповідність інформації, позначеної цифрами та буквами (утворити «логічні пари»)Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання правильно зробив позначки на перетинах рядків (цифри від 1 до 4) і колонок (букви від А до Д) у таблиці бланка відповідейДо тесту з української мови і літератури включено 9 завдань цієї форми (№21-24, №53-57), що будуть оцінені в 0, 1, 2, 3 або 4 бали: 1 бал за кожну правильно встановлену відповідність («логічну пару»); 0 балів, якщо не вказано жодної правильної логічної пари або відповіді на завдання не наданоЗавдання відкритої форми з короткою письмовою відповіддю — передбачає надання короткої письмової відповіді учасником зовнішнього незалежного оцінювання в бланку відповідей В за змістом тексту для читання, наведеним у сертифікаційній роботіТест містить 4 завдання такого типу (№64-66), які оцінюються в 0, 1 або 2 бали: 0 балів — відповіді не надано; 1 бал — надано неповну, часткову відповідь; 2 бали — надано повну, вичерпну відповідьЗавдання з розгорнутою відповіддю (№67) — завдання цієї форми передбачає створення учасником зовнішнього незалежного оцінювання власного аргументативного висловлення на дискусійну тему в бланку відповідей Б1Теза: 0, 1 або 2 бали2Аргументи: 0, 1 або 2 бали3аПриклад із літератури чи інших видів мистецтва: 0, 1 або 2 бали3бПриклад, що є історичним фактом або випадком із життя: 0, 1 або 2 бали4Логічність, послідовність: 0, 1 або 2 бали5Висновок: 0, 1 або 2 бали6аОрфографія та пунктуація: 0, 1, 2, 3 або 4 бали6бЛексика, граматика та стилістика: 0, 1, 2, 3 або 4 балиДо уваги учасників тестування!

Роботу, що не відповідає темі власного висловлення, буде оцінено в 0 балівРоботу обсягом до 100 слів буде оцінено в 0 балівМаксимальна кількість балів, яку може набрати учасник ЗНО, правильно виконавши всі завдання сертифікаційної роботи з української мови і літератури, – 116Для отримання результатів учасника зовнішнього оцінювання за 200-бальною шкалою використовується Таблиця переведення тестових балів в рейтингову шкалу від 100 до 200 балівТаблиця переведення тестових балів у рейтингову шкалу від 100 до 200 балів оприлюднюється Українським центром оцінювання (УЦОЯО) тільки після перевірки правильності виконання завдань кожного учасника тестування та визначення порогового бала «склав не склав»Таблиця переведення тестових балів має бути оприлюднена не пізніше 25 червня 2021 рокуЗазначена шкала є рейтинговою, оскільки вказує на місце результату зовнішнього незалежного оцінювання особи серед результатів інших учасників тестування з української мови та літературиПри розрахунку зазначеної шкали не будуть братися до уваги результати учасників тестування, які не подолали пороговий тестовий бал за результатами тестуванняПороговий бал визначають групи експертів, які аналізують фактичне виконання тестових завдань учасниками тестування та на підставі цього аналізу встановлюють кількість тестових балів, що визначають пороговий тестовий бал з української мови і літературиУчасники ЗНО, які не подолають визначений пороговий тестовий бал, вважатимуться такими, хто не склав тестСлід зазначити, що визначення рейтингової оцінки за таблицями переведення тестових балів минулих років буде неточнимРейтинговий бал може суттєво відрізнятися враховуючи різні рівні тестів та різні фактичні результати виконання тесту учасниками тестуванняТаблиці переведення тестових балів минулих років ви можете подивитись за наступним посиланнямУ 2021 році тест ЗНО з української мови та літератури включатиме в себе дві частини завдань: мовну і літературнуРезультат виконання завдань №25-63 частини «Українська мова» та №67 частини «Власне висловлення» буде зарахований як державна підсумкова атестація з української мовиМаксимальна кількість тестових балів, що може набрати учасник ЗНО, правильно виконавши всі завдання №25-63 та №67, дорівнює 74 баламТаблиця переведення тестових балів в оцінку за шкалою 1-12 балів також публікується після перевірки правильності виконання завдань кожного учасника тестування з української мови та літератури не пізніше 25 червня 2021 рокуДля отримання орієнтовного значення власного рейтингового бала за шкалою 100-200 балів уведіть свій тестовий бал у поле нижче (максимум 116 балів): Для отримання орієнтовного значення власного бала за шкалою 1-12 балів уведіть свій тестовий бал за завдання тільки з української мови у поле нижче (максимум 74 бали, у тому числі бали за власне висловлення): ЗНО 2021 Українська мова та літератураКниги ЗНО 2021 з української мови та літературиКниги ЗНО 2021 з української мови та літературиБажаєте купити комплексні видання до ЗНО 2021 з української мови й літератури за ціною видавництва для всебічної підготовки чи, може, довідники, хрестоматії, збірники тестів із цих самих предметів? То завітайте до нас, в інтернет-магазин навчальної літератури BOOK 4 SCHOOL ! Тут ви знайдете чудову добірку книг ЗНО для різного рівня попередньої підготовленості випускників-абітурієнтів чи просто школярів або вчителівМи прагнули надати вам книжки різних міст і видавництв, щоб ви самі обрали літературу за вашим смаком і потребамиЄ тут київська продукція – видавництв «Грамота» й «Літера ЛТД», книжки видавництв міста Харкова – «Ранок» і «Торсінг», видавництв міста Тернополя «Лібра Терра» та «Підручники і посібники» й іншихУся література до ЗНО 2021 та посібники відзначається якістю і грамотністю викладення матеріалу, бо готує старшокласників до першого й головного іспитуКниги для підготовки до ЗНО 2021 з української мови та літератури від відомих авторівВідомий усім автор підручників і посібників з української мови й літератури для середньої і старшої школи ОМАвраменко написав також окремі книги для підготовки своїх учнів до їхнього головного іспиту, загального для випуску зі школи та вступу до вищих навчальних закладівАвраменко до ЗНО 2021 з української мови та літератури підготував «Довідник» і «Хрестоматію»За ними можна пройти ґрунтовну підготовку за творами вітчизняних письменників, за тестовими збірниками – повторити всі теми з двох предметів, додатково навчитися писати міні-твори й особисті висловлення за різними темами й розділамиУсі свої книжки до ЗНО Олександр Авраменко підготував у видавництві «Грамота» міста КиєваВелику і плідну роботу для ознайомлення випускників із українськими літературними творами різних жанрів виконала порівняно новий автор книг ЗНО з української літератури Марія Шпільчак разом із видавництвом «Симфонія форте» міста Івано-ФранківськаВона також написала кілька об’ємних книжок для опанування програми зовнішнього незалежного оцінювання абітурієнтамиВізитівкою посібників М Шпільчак хочеться назвати чудові життєстверджуючі обкладинки із зображенням рідної української природи, які щоразу будуть надихати старшокласників на продуктивне навчанняСеред книжок даного автора найважливіші для ЗНО з української літератури – це І частина під назвою «Довідковий матеріал» і ІІ частина – з тестовими завданнямиОкреме видання складає книга «Українська література в таблицях»Кращі довідники й збірники тестів до ЗНО з укрмовиІнші видавництва України так само доклали багато зусиль для складання чудових універсальних книжок із підготовки за теоретичним матеріалом і тестовими завданнями, схожими на тести ЗНО 2021 року, з обох українських дисциплінТеорію за кілька років вивчення предметів і тестове закріплення цього конкретного матеріалу надають такі комплексні видання : 4) збірку «6000 тестових завдань» з українських мови й літератури пропонує видавництво «Лібра Терра» і його автор Лазарчук ЛЮ; Допоміжні посібники для складання українського іспитуУсю обрану літературу з підготовки до ЗНО 2020 чи ДПА можна замовити в кількості, оптом – із чудовими знижками і безкоштовною доставкою – або в роздріб за нашими телефонами чи онлайнЗнижки ми надаємо також постійним покупцям і вчителям

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

самостійна робота паралельність прямих і площин у просторі

правила безпеки під час проведення дослідів з природознавства у початкових класах

географія 7 клас практикум кобернік гдз