тематична атестація 6 клас літосфера

атестація літосфера клас тематична 6.

Тематична атестація № 6. УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 8 КЛАС. 3) Про кого йдеться в репліці: “Зачем?

Чего бояться? Мне жизнь моя дешевле, чем булавка; А что он сделает моей душе, Когда она бессмертна, как и он? 7) Кому належать ці слова: “Две равно уважаемые семьи В Вероне, где встречают нас событья, Ведут междоусобные бои И не хотят унять кровопролитья”?

8) Про кого говорить герой: “Ее сиянье факелы затмило. Она, подобно яркому бериллу В ушах арапки, чересчур светла Для мира безобразия и зла”? 3) Чия це характеристика: “Да, этот блудный зверь, кровосмеситель, Волшбой ума, коварства черным даром – О черный ум и гнусный дар, что властны Так обольщать. “? 8) Назвіть ім’я цього героя: “Не смею назвать себя по имени. Оно благодаря тебе мне ненавистно. Когда б оно попалось мне в письме, Я б разорвал бумагу с ним на клочья”. Related posts: Тематична атестація № 3 УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 8 КЛАС І семестр ЛЮДИНА ТА ЇЇ СВІТ У ДАВНІХ ЛІТЕРАТУРАХ УРОК № 30 Тема. Тематична атестація № 3 Мета: здійснити контроль знань за вивченою темою; перевірити засвоєння термінів із теорії літератури; розвивати зв’язне мовлення, творчі здібності; виховувати прагнення досягти високого результату. Обладнання: картки із завданнями до атестації. ХІД УРОКУ I. […]. Тематична атестація № 4 – контроль знань за творчістю Е.

Гофмана Урок зарубіжної літератури 9 клас УРОК № 38 Тема. Тематична атестація № 4 Мета: Здійснити контроль знань за вивченою темою; перевірити засвоєння термінів із теорії літератури; виховувати прагнення досягти високого результату. Обладнання: картки із завданням. Тип уроку: урок контролю знань. Оголошення теми та мети уроку II. Ознайомлення учнів із завданням. Виконання роботи Тематична атестація № 1 УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 8 КЛАС І семестр ВСТУП УРОК № 7 Тема. Тематична атестація № 1 Мета: здійснити контроль знань за темою “Найдавніші літературні пам’ятки людства”, розвивати творчі здібності; виховувати прагнення досягти найкращого результату. Оголошення теми й мети уроку II. Ознайомлення із завданням до атестації І варіант І. Тестове завдання (2 Тематична атестація № 4 УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 8 КЛАС II семестр ЖАНРОВО-ТЕМАТИЧНЕ РОЗМАЇТТЯ СЕРЕДНЬОВІЧНОЇ ЛІТЕРАТУРИ УРОК № 48 Тема.

Тематична атестація № 4 Мета: перевірити якість знань учнів за темою “Середньовічна література”; розвивати творчі здібності; виховувати прагнення досягти високих результатів. Обладнання: картки із завданнями. Оголошення теми і мети уроку II. Ознайомлення із завданнями I варіант Тематична атестація № 2 УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 8 КЛАС І семестр ЛЮДИНА ТА ЇЇ СВІТ У ДАВНІХ ЛІТЕРАТУРАХ УРОК № 16 Тема. Тематична атестація № 2 Мета: здійснити контроль знань за темою “Антична література. Міфи. Поеми Гомера”; з’ясувати рівень засвоєння літературознавчих термінів; розвивати зв’язне мовлення; виховувати прагнення досягти високих результатів. обладнання: картки із завданнями. Оголошення Тематична атестація № З – контроль знань та умінь учнів за темою “Література XVIII ст.

Просвітництво” Урок зарубіжної літератури 9 клас УРОК № 28 Тема. Тематична атестація № З. Мета: контроль знань та умінь учнів за темою “Література XVIII ст. Просвітництво”; розвивати творчі здібності учнів, виховувати прагнення досягти високих результатів; готувати учнів до незалежного зовнішнього оцінювання. Тип уроку: урок контролю. Оголошення теми та мети Тематична атестація № 6 – за темою “Від романтизму до реалізму. Російська література початку XIX ст.” Урок зарубіжної літератури 9 клас УРОК № 68 Тема. Тематична атестація № 6 Мета: перевірити якість знань учнів за темою “Від романтизму до реалізму. Російська література початку XIX ст.”; розвивати творчі здібності учнів, виховувати прагнення досягти високих результатів. Обладнання: Картки із завданнями. Тип уроку: контроль знань учнів. ХІД УРОКУ XI.

Оголошення теми та мети уроку Здійснити контроль знань за темою Література європейського бароко; розвивати творчі здібності учнів; виховувати прагнення досягти високого результату – Тематична атестація № 1 Урок зарубіжної літератури 9 клас УРОК № 6 Тема.

Тематична атестація № 1 Мета: Здійснити контроль знань за темою “Література європейського бароко”; розвивати творчі здібності учнів; виховувати прагнення досягти високого результату. Обладнання: картки з тестовими завданнями. Ознайомлення із завданнями III. Виконання контрольної Здійснити контроль знань за темою “Література європейського бароко”; виховувати прагнення досягти високого результату – Тематична атестація № 2 Урок зарубіжної літератури 9 клас УРОК № 12 Тема. Тематична атестація № 2 Мета: Здійснити контроль знань за темою “Література європейського бароко”; виховувати прагнення досягти високого результату. Виконання контрольної роботи (тести) Варіант І Початковий та середній рівні (кожна Тематична атестація № 5 – тем “Життя та творчість Байрона” і “Життя та творчість Міцкевича” Урок зарубіжної літератури 9 клас УРОК № 48 Тема. Тематична атестація № 5 Мета: перевірити якість знань учнів з тем “Життя та творчість Байрона” і “Життя та творчість Міцкевича”; роз-вивати творчі здібності учнів; виховувати прагнення досягти високих результатів. Тип уроку: Контроль знань. ХІД УРОКУ 3. Оголошення теми та мети уроку 3. Відповіді до драми Вільяма Шекспіра “Ромео та Джульєтта”? 1. Що лягло в основу сюжету драми Вільяма Шекспіра “Ромео та Джульєтта”?

Відповідь: Старовинна легенда XІV ст. 2.

У якому місті розгортаються події, описані в трагедії “Ромео та Джульєтта”?

У місті Верона. 3. На фоні Відповідь: тлі якого основного конфлікту змальовуються події драми “Рсмео та Джульєтта”? Відповідь: На фоні ворожнечі двох сімей: Монтеккі та Капулетті. Тематична робота на тему “Літературна казка” Ганс Крістіан Андерсен “Снігова королева” Мета:Узагальнити і проконтролювати знання учнів з теми “Літературна казка” Г Андерсена “Снігова королева”; розвивати уміння застосовувати набуті знання; виховувати любов до літератури. Хід уроку І. Оголошення теми та мети уроку ІІ. Застосування набутих знань і умінь, навичок. Тестові завдання. Г Андерсен “Снігова королева” І варіант Прижиттєвий пам’ятник Андерсенові споруджено в: а) Копенгагені; Тематична робота на тему “Літературна казка” Ш.

Перро “Попелюшка, або Соболевий черевичок”, О. Пушкін “Край лукомор’я дуб зелений” Мета:Узагальнити і проконтролювати знання учнів з теми “Літератрна казка” Ш. Пушкін “Край лукомор’я дуб зелений”; розвивати уміння застосовувати набуті знання; виховувати любов до літератури. Застосування набутих знань і Трагедія особистості (за твором Шекспіра “Гамлет”) Трагедія особистості (за твором Шекспіра “Гамлет”) І. Головна колізія трагедії. Шекспіра “Гамлет, принц дамський” (зіткнення вільної від феодальних пут особистості зі світом “золота і згубних пристрастей”, зі світом лицемірів, користолюбців, зрадників; питання вибору свого шляху в житті). ІІ. Руйнівна боротьба між ідеальними уявленнями головного героя трагедії і жорстокою реальністю. Гамлет – принц Данський, Жанрова і тематична розмаїтість лірики Олександра Олеся Олександр Олесь – один із найталановитіших поетів початку XX століття, уже перша збірка якого засвідчила, що “Україна,- за словами М. Грушевського,- дістала поета-лірика, котрого виглядала з часів Шевченка”. Уже перший друкований вірш, датований 1903 роком, конкретизує витоки тих “срібних акордів, що з серця знялись”: В дитинстві ще… давно, давно колись Я вибіг з хати в Чим близький нам Гамлет сьогодні? Чим близький нам Гамлет сьогодні? У суспільстві були і, напевно, будуть такі люди, як Гамлет. Вони мучаться вічними проблемами, не розуміючи, чому світ так безглуздо влаштований, і хочуть змінити його. І це їхній хрест. Гамлет – це людина, що пройшла мостом часу завдовжки чотириста років, і продовжує хвилювати нас сьогодні.

Він не лиходій, а чесний Ідейно-тематична зв’язок поеми “Мцирі” з лірикою М. Ю. Лєрмонтова Поема “Мцирі” – один з останніх класичних зразків російської романтичної поезії. Проблематика цього твору тісно пов’язана З центральними темами ліричної творчості Лєрмонтова: темою самотності, незадоволеності навколишнім світом, жагою боротьби і свободи. Мцирі – герой-борець, який протестує проти насильства над особистістю.

Він жадає волі, свободи, “просить бурі”, подібно вітрилу, не задовольняючись тихою долею ченця, не вірячи Тема та ідея трагедії. Шекспіра “Гамлет” Про тему та ідею трагедії. Шекспіра “Гамлет” сперечаються філософи, критики та історики вже 400 років.! У цьому творі нескладно знайти безліч ідей, наприклад, неприйняття молодим чоловіком зла, що панує у світі, розчарування в людях, в любові, роздуми про швидкоплинність буття і багато іншого. Трагедія “Гамлет”, як і інші твори. Шекспіра, зачіпає вічні проблеми: Григорій Сковорода. Тематична різноманітність творів Григорій Савич Сковорода – оригінальний мислитель і письменник, виразник ідей гуманізму та селянського просвітництва. Народився 3 грудня 1722 року. Чорнухах Лубенського полку на Полтавщині, у сім’ї малоземельного козака. У 1734 – 1753 роках з переривами навчався в Києво-Могилянсткій академії. У 1750 році викладав поетику в Переяславській гімназії, деякий час працював і домашнім учителем Тематична палітра “Народних оповідань” Вовчка Реалістичні твори Марка Вовчка звучали як безкомпромісний вирок кріпосництву. Початок літературної діяльності Марка Вовчка припадає на середину 50-х років, коли вона жила в Немирові. Перебування у навколишніх селах з метою запису народних пісень, приказок, легенд не тільки відкрило очі молодій дослідниці на багатство поетичного генія українського народу, а й допомогло їй глибоко відчути всю несправедливість Григорiй Сковорода. Тематична рiзноманiтнiсть творiв (творча робота) ТВОРЧА РОБОТА На тему: Григорiй Сковорода. Тематична рiзноманiтнiсть творiв. План. Короткі біографічні відомості із життя Г. Сковороди.

Лірична збірка “Сад божественних пісень”. Байки Г. 4. Притчі – оповіді алегорично-навчального характеру. 5. Значення творчості Г. Григорій Савич Сковорода – оригінальний мислитель і письменник, виразник ідей гуманізму та селянського просвітництва. Народився 3 Тематична палітра “Народних оповідань” Марка Вовчка Реалістичні твори Марка Вовчка звучали як безкомпромісний вирок кріпосництву. Перебування у навколишніх селах з метою запису народних пісень, приказок, легенд не тільки відкрило очі молодій дослідниці на багатство поетичного генія українського народу, а й допомогло їй глибоко відчути всю несправедливість Гамлет – ідеальний герой свого часу (за однойменною трагедією. Шекспіра) І. Гамлет – головний герой трагедії. Шекспіра (відтворена епоха Відродження; в XVІ ст. народжується новий ідеал людини – за стосунками, за поглядами, за моральними якостями). Гамлет – людина свого часу, людина на всі часи. Життя Гамлета до зображення подій (Гамлет – спадкоємець королівського трону, навчався у Віттенберзькому університеті, де панувало вільнодумство; мав Тематична спорідненість збірки “Зів’яле листя” та повісті “Перехресні стежки” Івана Франка Тематична спорідненість збірки “Зів’яле листя” та повісті “Перехресні стежки” Івана Франка Загальновідомо, що будь-який мистецький твір набуває особливого значення, коли він має на собі відбиток авторської біографії. Завдяки цій особливості постать автора стає ближчою до нас, зрозумілішою, дорожчою, бо ми сприймаємо тоді твір як відвертість, щиру сповідь друга. Такою “відвертістю” стала для мене збірка Івана У чому полягає жанрова і тематична різноманітність творчості І. Карпенка-Карого? Драматична спадщина І. Карпенка-Карого – це вісімнадцять оригінальних п’єс. За жанрами це соціально-побутові, соціально-психологічні та історичні драми і соціально-сатиричні комедії. Заслуга драматурга в тому, що він із великою викривальною силою показує типові явища розвитку капіталізму в Україні, висміює негативне в житті народу, звертається до історичної тематики, засуджуючи поведінку зрадника, закликає до єдності народу, до єдності Визначте і прокоментуйте головні морально-філософські мотиви трагедії Вільяма Шекспіра “Гамлет” У трагедії Шекспіра “Гамлет” зображений новий на той час тип героя – герой-гуманіст. Протягом твору Гамлет намагається вирішити складні морально-етичні проблеми, дійти істини. Він робить свої вчинки на основі філософських міркувань. Одним з головних морально-філософських питань, які хвилюють Гамлета, є питання помсти. Помститися вбивцеві свого батька, покарати зло, і тим самим продовжити ланцюг злодіянь? Чи Урок позакласного читання. Ствердження величі та краси справжнього кохання у трагедії. Шекспіра “Ромео і Джульєтта” УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 8 КЛАС II семестр ЗЛЕТ ЛЮДСЬКОГО ДУХУ В ЛІТЕРАТУРІ ДОБИ ВІДРОДЖЕННЯ УРОК № 68 Тема. Урок позакласного читання. Шекспіра “Ромео і Джульєтта” Мета: охарактеризувати героїв п’єси; поміркувати над таємницею вічних образів, різними поглядами на кохання; розвивати акторські здібності; виховувати чуйність, шанобливість до Проблеми кохання і щастя у трагедії “Ромео і Джульєтта” Ця трагедія належить до раннього періоду творчості Шекспіра.

Саме тоді у його п’єсах з’являються поетичні образи людей, прекрасних зовні і душею, повних життєвих сил у прагненні здобути особисте щастя. Події п’єси відбуваються у італійському місті Верона, хоча проблематика твору пов’язана із тогочасною англійською дійсністю. Давня родова ворожнеча знатних сімей – Монтеккі і Капулегті – стає Бути чи не бути? – головне питання трагедії. Шекспіра Бути чи не бути? Шекспіра “Бути чи не бути?” – питання, що за всіх часів стояло перед людьми: протистояти злу чи змиритися з ним? Намагатися змінити світ, у якому тріумфує несправедливість, чи спокійно жити в ньому? Але вперше так ясно та виразно він був сформульований великим Шекспіром у трагедії “Гамлет”. “Гамлет – вічний образ у світовій літературі” В основі сюжету “Гамлета”, написаного Шекспіром на самому початку XVII століття, лежить старовинна легенда. Вона розповідає про те, як юний принц Гамлет, прикинувшись божевільним, щоб не здаватися небезпечним для ворогів, помстився своєму дядькові за вбивство батька. У легенди щасливий кінець – Гамлет тріумфує. У трагедії Шекспіра все інакше. Шекспірівський час породив людей, які, бачачи навколо Причини і наслідки еволюції образу Сехісмундо Мотив страждання. Цей мотив визначає загальний пафос п’єси. Страждає Сехісмундо, роздумуючи над нерозгаданою таємницею власної долі, страждає Росаура через зраду, страждає король, усвідомлюючи свою причетність до смути в державі. Страждання у земному житті – звичний для літератури бароко мотив. Герої Кальдерона переборюють свої страждання або силою власної волі, або усвідомленням марності земних поривань людини.

Шекспір Короткі сюжети трагедій Шекспіра Як драматург Шекспір почав виступати з 90-х років XVI століття. Дослідники вважають, що спочатку він обробляв уже існуючі п’єси й лише потім перейшов до створення своїх власних добутків. Втім, багато драм Шекспіра є оригінальними переробками більше древніх п’єс. Спадщина Шекспіра становлять 154 сонета, кілька невеликих поем і тридцять сім п’єс. Найбільшою трагедією Шекспіра є “Гамлет” Тінь великого класика скорочено – Олександр Ірванець На вулицю Уільяма Шекспіра Я дівчину недавно проводжав Був дощ – не дощ, А просто мжичка сіра, І вулиця Уільяма Шекспіра, Яка існує в будь-якій з держав. Я дівчину “під локоток” держав, І ми ішли з кінотеатру “Космос”, Який римується з диктатором Самосою, Якого нахиляли з Нікарагуа… Я захопився. Але ніч така була. І був Скорочено ТІНЬ ВЕЛИКОГО КЛАСИКА – ОЛЕКСАНДР ІРВАНЕЦЬ “Вул. Уїльяма Шекспіра” Напис на табличці. На вулицю Уїльяма Шекспіра Я дівчину недавно проводжав. Був дощ – не дощ, а просто мжичка сіра І вулиця Уїльяма Шекспіра, Яка існує в будь-якій з держав. Я дівчину “під локоток” держав І ми ішли з кінотеатру “Космос”, Який римується з диктатором Сомосою, Якого нахиляли з Нікарагуа… Я захопився… Глибока філософічність трагедії Вільяма Шекспира “Гамлет, принц Данський” Глибока філософічність трагедії Вільяма Шекспира “Гамлет, принц Данський” Відкриття людиною для себе існування зла в житті і пошук власного ставлення до цього зла, вибір позиції у боротьбі проти нього, відповідальність за власні дії перед світом – ось найголовніші питання трагедії, які має вирішити для себе данський принц Гамлет. Страшний злочин – братовбивство – постає обставиною, Життєві принципи Гамлета ТВОРЧА РОБОТА З світової літератури на тему: “Життєві принципи Гамлета” (за трагедією У. Шекспіра “Гамлет, принц Датський”) Гамлет часто говорить про смерть. Уже незабаром після своєї першої появи перед глядачами він видає затаєну думку: життя стало так огидне, що він би покінчив із собою, якби це не вважалося гріхом. Про смерть міркує він у монолозі Тематичне оцінювання (Д. Лондон і Ш. Петефі) Уроки зарубіжної літератури 6 клас Урок 53 Тема: Тематичне оцінювання (Д. Петефі).

Мета: з’ясувати рівень засвоєння знань з вивченої теми. Обладнання: зошит для тематичного оцінювання. Тип уроку: перевірки й обліку здобутих знань.

Хід уроку Повідомлення мети перевірки та способів проведення тематичної роботи. Проведення тематичного тестування. Відповіді вчителя на запитання Філософсько-етична проблематика трагедії Шекспіра “Гамлет” Філософсько-етична проблематика трагедії Шекспіра “Гамлет” І. “Гамлет” – одна з найголовніших “стривожених” трагедій. “Стривоженими” назвали п’єси, які з’явилися наприкінці XVІ століття на англійській сцені і які відбивали тривогу з приводу подій часу. П’єса найбільш повно відтворює кризу гуманістичної ідеології Ренесансу, оскільки відображає наступ нової нелюдської моралі, уособленням якої є король Клав-дій. Отже одна з головних Відповіді до теми: Есхіл “Прометей закутий” Які три основні драматичні жанри сформувалися у Давній Греції? Відповідь: Трагедія, комедія, сатирівська драма. Що покладено в основу трагедії Есхіла “Прометей закутий”? Відповідь: Давньогрецький міф про Прометея. Яким даром володіє Прометей? Відповідь: Даром передбачення. Кого Прометей намагається підтримати, розрадити, незважаючи на те, що сам терпить муки?

Відповідь: Іо, коханку Зевса, обернену Чому я співчуваю Гамлетові Чому я співчуваю Гамлетові Гамлет – головний герой однойменної трагедії Шекспіра, принц Данський. У нього є мати, дядько, друг Гораціо та кохана – Офелія. Батька, щоправда, у Гамлета немає, але що вдієш – усі люди колись умирають. Принц був, мені здається, щасливий. Доти, доки не довідався, що його мати, королева Гертруда, вийшла заміж за брата Тематична атестація № 6 – за темою “Від романтизму до реалізму. Російська література початку XIX ст.” Урок зарубіжної літератури 9 клас. Мета: перевірити якість знань учнів за темою “Від романтизму до реалізму. 10. Впишіть жанр роману, якому відповідає визначення: “Роман, сюжет якого складає дослідження процесів внутрішнього буття особистості, психології людини, її внутрішніх конфліктів, називається…” (морально-психологічним). 1Чому Онєгін став “зайвою” людиною, “розумною непотрібністю”? Як ви вважаєте, чи міг він щось виправити у своєму житті? Відповідь аргументуйте. V. Укажіть ім’я видатного російського письменника, який подарував 0. Пушкіну свій портрет із написом: “Переможцю – учню від переможеного вчителя”: Г) потяг до волі, гармонії, повноти буття. Середній рівень (кожна правильна відповідь – 1 бал) Завдання з вибором правильної відповіді. XVIII. Впишіть пропущене в тексті словосполучення: “Ще на початку роботи над “Євгенієм Онєгіним” Пушкін писав В’яземському, указуючи на особливості жанру нового твору: “…я тепер пишу не роман, а… – диявольська різниця”. (Роман у віршах) 1Впишіть жанр твору, якому відповідає визначення: “Особливий жанр у літературі, який поєднує багатоплановість, епічні принципи розповіді з суб’єктивністю, притаманною ліричним творам – …” (Роман – поема) 1Чи є певні риси реалізму в деяких українських та петербурзьких повістях Гоголя? Якщо так, то які саме й у яких повістях? Свою точку зору аргументуйте. Завдання відкритої форми з короткою відповіддю Впишіть назву, якій відповідає визначення: “Строфічна форма, створена О. Пушкіним у романі “Євгеній Онєгін”,- строфа. Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю 1Укажіть імена персонажів роману Лермонтова “Герой нашого часу”, яких можна було б віднести до романтичних образів “природних людей”. Для чого автор змушує Печоріна час від часу зустрічатися з такими людьми? Які психологічні, етичні та естетичні наслідки мають такі зустрічі в романі? Related posts: Здійснити контроль знань за темою Література європейського бароко; розвивати творчі здібності учнів; виховувати прагнення досягти високого результату – Тематична атестація № 1 Урок зарубіжної літератури 9 клас УРОК № 6 Тема. Виконання контрольної Тематична атестація № З – контроль знань та умінь учнів за темою “Література XVIII ст. Оголошення теми та мети Здійснити контроль знань за темою “Література європейського бароко”; виховувати прагнення досягти високого результату – Тематична атестація № 2 Урок зарубіжної літератури 9 клас УРОК № 12 Тема. Тематична атестація № 2 УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 8 КЛАС І семестр ЛЮДИНА ТА ЇЇ СВІТ У ДАВНІХ ЛІТЕРАТУРАХ УРОК № 16 Тема. Оголошення Тематична атестація № 1 УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 8 КЛАС І семестр ВСТУП УРОК № 7 Тема. Тестове завдання (2 Тематична атестація № 3 УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 8 КЛАС І семестр ЛЮДИНА ТА ЇЇ СВІТ У ДАВНІХ ЛІТЕРАТУРАХ УРОК № 30 Тема. Контрольна робота за темою “Вступ. Література першої половини XX ст. Творчість Г. Ібсена, Ф. Кафки, Дж. Джойса” УСІ УРОКИ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ 11 клас І семестр ІЗ ЛІТЕРАТУРИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ. УРОК № 14 Тема. Джойса” Мета: поглибити й узагальнити знання учнів про вивчені твори та їхніх авторів; із метою контролю й корекції перевірити знання й Контрольна робота за темою “Творчість. Камю, Е. Хемінгуея, Кавабата Ясунарі” УСІ УРОКИ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ 11 клас II семестр ІЗ ЛІТЕРАТУРИ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ. УРОК № 48 Тема.

Контрольна робота за темою “Творчість. Хемінгуея, Кавабата Ясунарі” Мета: повторити й узагальнити знання учнів; виявити рівень їх знань із метою контролю та корекції; розвивати пам’ять, зв’язне мовлення, образне та логічне мислення, уміння висловлювати свої ЛІТЕРАТУРА РОМАНТИЗМУ. ВІД РОМАНТИЗМУ ДО РЕАЛІЗМУ ЛІТЕРАТУРА РОМАНТИЗМУ.

ВІД РОМАНТИЗМУ ДО РЕАЛІЗМУ Романтизм як літературний напрямок і як універсальний світогляд Зовнішнім поштовхом, який призвів до виникнення спочатку теорії романтизму, вважається Велика Французька революція, яка викликала розчарування у діяльності філософів-раціоналістів XVIII ст. Декарт, Локк, Дідро, Руссо, Даламбер стверджували: людина є феноменом розумним, її інтелект спроможний підкорити Природу, побудувати справедливе суспільство. Спроба побудувати Контрольна робота з теми “Французька література ХІХ століття” УСІ УРОКИ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ 10 КЛАС I семестр ВСТУП. ІЗ ЛІТЕРАТУРИ РЕАЛІЗМУ ІЗ ЛІТЕРАТУРИ РЕАЛІЗМУ УРОК № 15 Тема. (КР) Контрольна робота з теми “Французька література ХІХ століття” Мета: повторити, систематизувати й узагальнити вивчений навчальний матеріал; виявити рівень знань, умінь та навичок учнів із метою контролю та корекції; удосконалювати навички зв’язного писемного мовлення, творче, Розкрийте суспільно-історичні передумови формування романтизму в європейських літературах. Історична ситуація в Європі кінця XVIII – початку XIX століття та її вплив на розвиток романтизму Розкрийте суспільно-історичні передумови формування романтизму в європейських літературах.

Історична ситуація в Європі кінця XVIII – початку XIX століття та її вплив на розвиток романтизму. На рубежі XVIII-XIX ст. в європейській літературі утверджується новий напрям – романтизм – своєрідний відгук на соціальні та економічні зміни в житті Європи наприкінці XVIII ст. Головними подіями, що дали поштовх Підсумковий урок за темою “Література Відродження” УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 8 КЛАС II семестр ЗЛЕТ ЛЮДСЬКОГО ДУХУ В ЛІТЕРАТУРІ ДОБИ ВІДРОДЖЕННЯ УРОК № 57 Тема. Підсумковий урок за темою “Література Відродження” Мета: узагальнити та систематизувати знання за вивченою темою; перевірити отриманий рівень знань у формі літературної гри; вчити працювати в групі; виховувати інтерес до літератури.

Обладнання: картки із завданнями; папір; фломастери.

Контрольна робота за темами: “Поети “срібної доби” російської поезії (О. Блок,. Ахматова, Б. Пастернак)”, “Література другої половини XX ст. (Б. Брехт “Життя Галілея””) УСІ УРОКИ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ 11 клас II семестр ІЗ ЛІТЕРАТУРИ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ.

УРОК № 36 Тема. Брехт “Життя Галілея””) Мета: закріпити й систематизувати знання учнів, перевірити рівень знань, умінь і навичок з А Пушкін і російська література … Ні, весь я не вмру – душу в заповітній лірі Мій порох переживе й тленья втече – И славний буду я, доки в підмісячному світі Живий буде хоч один пиит… У Москві, у самому центрі її, на Пушкінській площі, проти Тверского бульвару, по якому так любив бродити Пушкін, височіє величний у своїй простоті пам’ятник Еволюція Шевченка від романтизму до реалізму До специфічних національних особливостей українського реалізму слід віднести й успадковані від попередників та розвинуті далі наполегливі пошуки ідеалу з опертям на морально-етичні цінності, національні традиції, своєрідно закумульовані у фольклорі. Симбіоз романтичного національного месіанізму та прагматичного морального максималізму (виразно представлених і в програмах кирило-мефодіївців) були причиною й наслідком історично зумовлених поліфункціональних характеру й пізнавального призначення української Від романтизму до реалізму Від романтизму до реалізму XIX століття називають “століттям історії”, і невипадково – саме в цей час відбуваються величезні соціальні зміни, які, безумовно, відбились на ході літературного процесу: Велика Французька революція зруйнувала феодальний світ, створила духовні умови для виникнення суспільства буржуазної демократії, і хоча просвітників-раціоналістів XVIII ст. було звинувачено у кривавих жахах якобінського терору, все одно Сплав романтизму й реалізму в оповіданні “Макар Чудра” Сплав романтизму й реалізму, з якого починав свій творчий шлях М. Горький, з’явився новим прогресивним кроком у розвитку російської літератури. Першим яскравим добутком, з яким Горький увійшов у літературу, був “Макар Чудра”. Невеликий по обсязі оповідання вражає багатством і глибиною ув’язнених у ньому думок: прославляння волі, краси й радості життя. Міркування старого цигана про життя Поєднання у повісті М. Гоголя “Шинель” елементів романтизму і реалізму. Проблеми, що порушуються в повісті Урок зарубіжної літератури 9 клас УРОК № 65 Тема. Поєднання у повісті М. Проблеми, що порушуються в повісті. Мета: продовжити роботу над проблематикою повісті Гоголя “Шинель”; учити учнів знаходити реалістичні та романтичні елементи у творі, висловлювати особисте ставлення до проблем, що порушуються в повісті, аргументуючи свою точку зору прикладами Тематичне оцінювання № 2 УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 5 КЛАС I семестр ЛІТЕРАТУРНА КАЗКА (17 годин) УРОК № 19 Тема. Тематичне оцінювання № 2 Мета: повторити й узагальнити навчальний матеріал; виявити рівень знань, умінь та навичок учнів з метою їх корекції; розвивати навички усного та писемного мовлення, творчі здібності учнів, пам’ять; виховувати почуття справедливості, поваги до людей добрих та ВІД РОМАНТИЗМУ ДО РЕАЛІЗМУ – УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ ВІД РОМАНТИЗМУ ДО РЕАЛІЗМУ Реалізм (латин, realis речовий, дійсний) напрям у літературі та мистецтві, що набув розвитку в 1830-х роках спочатку у Франції, а в XIX ст. поширився в Європі й Америці. Основоположним для реалізму став принцип відповідності мистецтва реальній дійсності. Основною проблемою є взаємини людини й середовища, а також Російська шкільна література (огляд) Як частина загальної художньої літератури Російська шкільна Література сформувалася на основі прогресивних традицій росіянці й світовій класичній літературі й усній народній Творчості. Як відомо, світогляд не народжується разом з людиною, вона формується протягом всього його життя, дозріває в процесі пізнання дійсності. Ніж раніше й послідовніше почне формуватися матеріалістичний світогляд людини, тим повніше й точніше буде Російська література й творчість Чехова Коли в 1899-1903 роках твору Чехова в десятьох томах вийшли двома виданнями, читачі дізнавалися себе в його героях. Дуже багатьох це дратувало, тривожило заснулу совість, і Чехов для них був нелюбимим, “неспокійним” письменником. Тип такого читача, якому ставало незатишно після читання чеховських книг, уловили Горький. Наприкінці грудня 1900 року він опублікував в “Нижегородському листку” оповідання, Особливості композиції і стилю твору – КОМПОЗИЦІЯ ТА РІЗНІ РЕДАКЦІЇ ПОВІСТІ, ПОЄДНАННЯ В НІЙ ЕЛЕМЕНТІВ РЕАЛІЗМУ Й РОМАНТИЗМУ ОНОРЕ де БАЛЬЗАК (1799-1850) КОМПОЗИЦІЯ ТА РІЗНІ РЕДАКЦІЇ ПОВІСТІ, ПОЄДНАННЯ В НІЙ ЕЛЕМЕНТІВ РЕАЛІЗМУ Й РОМАНТИЗМУ Особливості композиції і стилю твору За формою повість “Гобсек” є “оповіданням в оповіданні”. Це був досить типовий прийом у літературі XIX ст.

та й літературі попередніх часів, наприклад знаменитий “Декамерон” Джованні Боккаччо. Для чого ж авторові знадобився адвокат Дервіль? Російська література й мистецтво Творчість народу Заколотна поетична творчість незмінно супроводжує народу протягом всієї його історії, будучи художнім відгуком на найбільші події дійсності. У різні епохи народна творчість приймала різні форми. Для XVІхарактерне виникнення нових тим і образів, викликаних до життя історичними умовами, що змінилися Центральне місце в усній народній творчості XVІзаймають пісні й перекази про Пугачова. ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА ТЕМОЮ “МІФИ” Мета: повторити та узагальнити вивчений матеріал за темою “Міфи”; активізувати словниковий запас; удосконалювати навички швидкого, виразного свідомого читання, розвивати вміння висловлювати власну думку; виховувати інтерес до читання. Хід уроку ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА Робота над скоромовкою Гра “Дощик” Діти читають хором. Накрапає дощ (тихо). Дощ пускається сильніше (голосніше). Злива (голосно). Дощ слабшає (тихіше). Дощ припинився МИКОЛА КУЛІШ – ЛІТЕРАТУРА початку – середини XX століття ЛІТЕРАТУРА початку – середини XX століття МИКОЛА КУЛІШ (1892-1937) Драматург. Представник “розстріляного відродження”. Комедія “Мина Мазайло” (1929) Ключові слова: – драма; – сатирична комедія; – філологічна комедія; – чотири дії; – тематична близькість із п’єсами “Мартин Боруля” І.

Карпенка-Карого й “Міщанин-шляхтич” Мольєра; – зображення українізації й міщанства у 20-і роки XX ст.; – засудження міщанства, Пушкін і російська література – художній аналіз Пушкін і російська література Пушкін – великий російський національний поет.

По справедливому визначенню Гончарова, “він для російського мистецтва те ж, що Ломоносов для російської освіти взагалі. Пушкіна зайняв собою всю свою епоху, сам створив іншу, породив школи художників”. Як Ломоносов був батьком російської науки, так Пушкін став родоначальником нової російської літератури. Пушкіна створював нову Тематичне оцінювання (Міф і література) Уроки зарубіжної літератури 6 клас Урок 18 Тема: Тематичне оцінювання (Міф і література). Інакше розставлені слова набувають іншого смислу, інакше розставлені думки справляють інше враження. Блез Паскаль Мета: перевірити знання, уміння та навички учнів за темою “Міф і література”. Обладнання та матеріали: зошит для тематичного оцінювання. Тип уроку: контроль знань, умінь і навичок. Хід уроку Тематичне оцінювання № 4 УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 5 КЛАС ІІ семестр ЛІТЕРАТУРА І СВІТ ПРИРОДИ (11 годин) УРОК № 38 Тема. Тематичне оцінювання № 4 Мета: систематизувати й узагальнити знання учнів про життя і творчість Дж. Р. Кіплінга; виявити рівень знань, умінь і навичок учнів з метою їх корекції; розвивати образне та логічне мислення учнів, пам’ять, уміння висловлювати Тематичне оцінювання № 3 УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 5 КЛАС I семестр ЛІТЕРАТУРНА КАЗКА (17 годин) УРОК № 30 Тема. Тематичне оцінювання № 3 Мета: систематизувати й узагальнити знання з теми; виявити рівень знань, умінь та навичок учнів з метою їхньої корекції; розвивати образне та логічне мислення учнів, пам’ять, уміння формулювати власні судження; виховувати кращі людські якості на прикладі Література українського романтизму УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА ХРЕСТОМАТІЯ для 9 класу Література українського романтизму Романтизм – це художній напрям у літературі й мистецтві, який виник наприкінці XVIII ст. майже одночасно в країнах Західної Європи, а в Східній Європі розвинувся на початку XIX ст. Особливе місце в українській літературі належить Харківській школі романтиків: І. Срезневський, Л.

Боровиковський,.

Метлинський, М. Костомаров, ОСТАП ВИШНЯ – ЛІТЕРАТУРА початку – середини XX століття ЛІТЕРАТУРА початку – середини XX століття ОСТАП ВИШНЯ (1889-1956) Справжнє ім’я – Павло Губенко. Письменник-гуморист, “король українського тиражу”, “поет полювання”.

Засновник жанру усмішка в українській літературі. Гумореска “Моя автобіографія” (1927) Ключові слова: – епос; – гумореска; – іронія; – три частини; – розповідь про батьків, навчання й формування світогляду письменника; – висвітлення в гумористичній формі Тема. Література українського романтизму. М. Шашкевич – зачинатель нової української Літератури на західних землях. “веснівка” Варіант 1 Ліричний герой поезії. Забіли “Соловей” звертається до солов’я з проханням, щоб птах… А Підбадьорив його. Б Не додав жалю. В Оспівав красу земну.

Г Ощасливлював тих, кому не поталанило в житті.

Солов’їний спів у творі. Забіли “Соловей” порівнюється… А Із грою.

Б Щебетанням чарівного птаха. В Хлюпанням води у Розкрийте особливості взаємодії реалізму і романтизму. Проаналізуйте різновиди роману в літературі XIX століття, дайте їх загальну характеристику. Визначте національну специфіку романів ХІХ століття Розкрийте особливості взаємодії реалізму і романтизму. Визначте національну специфіку романів ХІХ століття. Два ведущих лит. направления лит-ры 19. – романтизм и реализм. Романтизм – лит. направ., для которого характерен экстатический метод худ. усвоенияи отражения действительности, главными явл. чувства человека, реализм больше уделяет внимание ОЛЕСЬ ГОНЧАР – ЛІТЕРАТУРА другої половини XX – початку XXI століття ЛІТЕРАТУРА другої половини XX – початку XXI століття ОЛЕСЬ ГОНЧАР (1918-1995) Письменник. Новела “За мить щастя” (1964) Ключові слова: – епос; – новела; – умовна ситуація; – зображення кохання з першого погляду й страшної розплати за мить щастя; – оспівування краси й сили почуття кохання. Цитатник Про О. Гончара та його твори: – Гончар – ЛІНА КОСТЕНКО – ЛІТЕРАТУРА другої половини XX – початку XXI століття ЛІТЕРАТУРА другої половини XX – початку XXI століття ЛІНА КОСТЕНКО (нар. 1930) Поетеса. Належить до покоління шістдесятників. Роман у віршах “Маруся Чурай” (1979) Ключові слова: – ліро-епос; – історичний роман у віршах; – дев’ять розділів; – нещасливе кохання Марусі та Грицька в поєднанні з широкою картиною життя України XVII ст.; – роль митця в історії, ЛІТЕРАТУРА XIV – ПОЧАТКУ XX СТОЛІТТЯ ВИМОГИ НАВЧАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ Іван Котляревський. “Енеїда”, “Наталка Полтавка”. Григорій Квітка-Основ’яненко. “Маруся”. Тарас Шевченко. “Катерина”, “Гайдамаки”, “Сон” (“У всякого своя доля”), “Кавказ”, “До Основ’яненка”, “І мертвим, і живим…”, “Заповіт”, “Мені однаково”, “Ісаія. Глава 35”. Пантелеймон Куліш. “Чорна рада”. Марко Вовчок. “Інститутка”.

Іван Нечуй-Левицький. “Кайдашева сім’я”. Панас Мирний. “Хіба ревуть воли, як ясла повні?”. Українська драматургія другої ЛІТЕРАТУРА УКРАЇНСЬКОГО РОМАНТИЗМУ ЗАБІЛА “СОЛОВЕЙ”, ПЕТРЕНКО “НЕБО”. ШАШКЕВИЧ – ЗАЧИНАТЕЛЬ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ НА ЗАХІДНИХ ЗЕМЛЯХ. “ВЕСНІВКА” Тема. ЛІТЕРАТУРА УКРАЇНСЬКОГО РОМАНТИЗМУ “ВЕСНІВКА” Варіант 1 Ліричний герой поезії. Г Ощасливлював тих, кому не поталанило в Література кінця ХІХ – початку ХХ століття Література кінця ХІХ – початку ХХ століття – один з найцікавіших етапів розвитку світової літератури. У свідомості людства ще живуть прекрасні образи класичної літератури ХІХ століття, а вже нове століття диктує свої критерії цінностей. Тому з’являються літературні і мистецькі напрями, течії, стилі, серед яких новий літературний напрям, що одержав назву символізм. Поезія, згідно з теорією Календарне планування із зарубіжної літератури для 6-го класу — ПЕРЕДМОВА. Усі уроки Зарубіжної літератури 6 клас. Метою створення цього посібника було надати допомогу вчителю у підготовці до уроків зарубіжної літератури за програмою 12-річної школи. Плани-конспекти уроків мають розгорнутий, докладний характер, містять усі необхідні для проведення уроку відомості й методичні коментарі. Особливістю розробок уроків є поєднання традиційних та інтерактивних методів викладання літератури. Майже кожен урок починається з етапу мотивації навчальної діяльності. Цей інтерактивний прийом допоможе залучити учнів до вивчення теми, обговорення важливих питань на уроці. Доречним є використання на уроці таких інтерактивних прийомів, як робота в парах, групах, «Броунівський рух», «Мікрофон», «Продовжте речення». Уроки виразного читання містять опис складання партитури поезії, що допомагає учням осмислено та виразно читати вірші. Уроки для перевірки вивчених напам’‎ять поезій виділені окремо. Уроки з розвитку усного та письмового зв’‎язного мовлення мають мету навчити шестикласників складати характеристику літературного героя, писати твір за прочитаною книгою, сприяють розвиткові уяви, творчих здібностей учнів. Твори, рекомендовані програмою для дванадцятирічної школи для додаткового читання та використані у даних розробках уроків, не тільки розширюють коло читання учнів, а й сприяють вихованню високих моральних якостей у дітей. Тематичні оцінювання із зарубіжної літератури в шостому класі можна проводити як у формі усної гри, так і у вигляді письмової роботи з творчим завданням. Зразки планів цих та інших уроків наводяться у посібнику. Особливістю запропонованих розробок уроків є широке використання міжпредметних зв’‎язків. На думку автора, цікаві відомості з історії, біології, географії доречно використані на уроці, не тільки сприятимуть розвиткові ерудованості учнів, а й збільшать кількість прихильників уроків літератури. Елементи компаративного аналізу, на думку автора, є необхідним етапом окремих уроків літератури. Тільки зіставляючи, порівнюючи різних героїв, сюжети, теми та ідеї творів, можна сформувати у дитини не окремі знання з певної теми, а цілісну картину світу, що складається, немов мозаїка, з різних частинок, взаємозв’‎язки між якими учень усвідомлює не одразу, а поступово. З урахуванням вікових особливостей шестикласників у розробках уроків часто пропонуються ігрові завдання (кросворди, головоломки, криптограми, анаграми), які зацікавлять учнів, залучать їх до скарбниці світової літератури. Тести з географії для 6-го класу онлайн. Гідросфера — тест з географії.

Тренувальні тестові завдання до всіх тем шкільного курсу географії. Форма подання наближена до форми завдань, які використовуються під час проведення ЗНО, що дає можливість учителеві ефективно та раціонально організувати підготовку до ще досить нової форми оцінювання навчальних досягнень учнів. За допомогою тестів учні також можуть самотужки повторити навчальний матеріал. Для вчителів географії та учнів. «Гідросфера. Світовий океан». Географія, 6 клас. Тест призначений для проведення самостійної роботи з географії у 6-му класі з теми Світовий океан. Властивості світового океану» Підземні води. Тренувальні тестові завдання для 6 класу по темі «Гідросфера». Тести допоможуть учням краще засвоїти вивчений матеріал та перевірити свої знання. Біосфера — тест з географії. Ґрунти, їх властивості та поширення. Тренувальні тестові завдання для 6 класу по темі «Біосфера». Озера.

Штучні водойми. Болота. Льодовики.Багаторічна мерзлота. Властивості вод Світового океану. Літосфера — тест з географії. Атмосфера — тест з географії. Природні комплекси. Тренувальні тестові завдання для 6 класу по темі «Географічна оболонка». Вода в атмосфері.

Тренувальні тести для 6 класу з теми «Будова атмосфери». За допомогою тестів учні можуть самостійно перевірити свої знання. Тест з географії (6 клас) Тест пробний: створений для ознайомлення з можливостями середовища Online Test Pad і використанням тестів у навчальному процесі з географії. Географія 6 клас. Світовий океан. Води суходолу – поверхневі і підземні. Річка: річкова система, басейн. Рельєф дна океану. Серединно-океанічні хребти – найвищі і найдовші гори Світового океану. Тренувальні тестові завдання для 6 класу по темі «Літосфера». Літосфера.Основні форми рельєфу Землі. Тест для контролю знань учнів 6 класу за темою «Літосфера. Основні форми рельєфу Землі». Можна використовувати на уроках або під час дистанційного навчання. Біосфера та ґрунти. Вітер: причини виникнення, напрямки, сила, швидкість, їх визначення сучасними приладами й візуально. Тренувальні тестові завдання для 6 класу по темі «Атмосфера». Атмосферні опади. Клімат та основні кліматотвірні чинники. Карта кліматичних поясів. Загальна кількість води на Землі, її розподіл між частинами гідросфери. Живлення, водний режим і робота річок. Природні зони. Тренувальні тестові завдання для 6 класу по темі «Природні зони». Будова літосфери, її властивості. Вступ до загальної географії 6 клас. Календарне планування із зарубіжної літератури для 6-го класу — ПЕРЕДМОВА. Бібліотека «Літера» Breadcrumbs. Основні друковані та електронні джерела географічної інформації. Роль різних засобів географічної інформації в розширенні географічних знань. Розділ І. РОЗВИТОК ГЕОГРАФІЧНИХ ЗНАНЬ ПРО ЗЕМЛЮ (6 год ин) Тема УЯВЛЕННЯ ПРО ЗЕМЛЮ В ДАВНИНУ (1 годин а) Індивідуальне завдання. Ознайомитись з інформацією про дослідження, яку надав учитель. Обрати тему дослідження із запропонованих та підготуйте його. Подорожі вікінгів. Подорожі Марко Поло. Пошуки морського шляху в Індію. Відкриття Америки Х.

Колумбом. Перша навколосвітня подорож під керівництвом Ф. Магеллана. Узагальнення знань учнів за темою «Вступ» та розділом І «Розвиток географічних знань про Землю». Способи орієнтування на місцевості. Визначення напрямків на місцевості. Орієнтування в часі й просторі. Способи виживання в критичних ситуаціях. Особливості та відмінності зображення земної поверхніна глобусі, космічних знімках, картах, аерознімках, планах.

Масштаб та його види.

Із умовних знаків, які використовуються в плані місцевості, вибрати ті, що найбільше нагадують вам зображувані предмети. Намалвати їх. Карти, їх елементи. Легенда карти. Класифікація карт за масштабом, змістом та просторовим охопленням. Географічні атласи. Практичне значення карт. Практична робота № 2 (оцінювана). Визначення масштабів планів та карт за даними про відстані на місцевості та відрізками на карті, що відповідають цим відстаням. Градусна сітка на глобусі й географічній карті. Поняття про географічні координати – широту (південна, північна) та довготу (західна і східна). Розділ ІОБОЛОНКИ ЗЕМЛІ (4 2 год ини) Описати руйнівний землетрус. Звернути увагу на силу підземних поштовхів, їх можливі наслідки, відчуття й дії людей.

Спланувати свої можливі дії. Добовий і річний хід температури повітря, причини їхнього коливання. Карта ізотерм.

Теплові пояси Землі. Практичне значення вимірювання температури повітря. Способи регулювання температури повітря в домашніх умовах. За кліматичною картою в атласі визначити місця на Землі, де найбільш спекотно та найбільш холодно, і пояснити причини таких температурних особливостей. Вітер: причини виникнення, напрям, сила, швидкість, їх визначення за допомогою сучасних приладів та на око (візуально). Місцеві вітри. Вода в атмосфері: випаровування, абсолютна і відносна вологість повітря, зміни вологості повітря залежно від температури. Способи регулювання вологості повітря в домашніх умовах. Скласти діаграму хмарності за календарем спостережень на один будь-який місяць. Скласти п’ять тестових запитань до тексту параграфа. Погода, її елементи, мінливість. Характерна погода за сезонами у своїй місцевості. Служба погоди, практичне значення прогнозів погоди. Практична робота № 6 (оцінювана).

Складання графіка зміни температури повітря, діаграм хмарності та опадів, рози вітрів, їх аналіз. Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки. Шкала глибин, визначення глибин океанів і морів. Острови в океані.

Практична робота № 7 (початок). Позначення на контурній карті морів, проток, заток, островів; річок, озер, водоспадів. Річка: річкова система, басейн річки, річкова долина. Найдовші, найбільші за площею басейну і найповноводніші річки світу. Пороги і водоспади. Озера, їх різноманітність за площею, походженням озерних улоговин, солоністю. Найбільші і найглибші озера земної кулі. Штучні водойми: ставки, водосховища, канали. Властивості ґрунтів.

Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів. Вплив господарської діяльності людини на ґрунтовий покрив, рослинний і тваринний світ суходолу та океану.

Природні комплекси (ландшафти) як наслідок взаємозв’язків компонентів природи. Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі, властивості, закономірності розвитку. Навести приклади зміни природних комплексів людиною у вашій місцевості. Поміркувати, яких змін, на вашу думку, можна було б уникнути? Практична робота № 8 (на місцевості) (оцінювана). Ознайомлення з одним з природних комплексів (ландшафтів) своєї місцевості, виявлення взаємозв’язків між його компонентами. Р озділ ІПЛАНЕТА ЛЮДЕЙ (7 год ин) Кількість населення Землі. Розселення населення на Землі. Найбільш заселені території земної кулі. Людські раси. Дослідження Миклухо-Маклая. Найчисельніші народи світу.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

самостійна робота паралельність прямих і площин у просторі

правила безпеки під час проведення дослідів з природознавства у початкових класах

географія 7 клас практикум кобернік гдз