літературні диктанти укладено за підручником євгенії волощук

підручником волощук укладено диктанти літературні за євгенії.

Як називається слово, що перекладається з англійської як «народна мудрість, народне знання». Цим словом називають пісні, казки, легенди та інші твори, складені самим народом? (Фольклор). Як називають збирачів фольклору? (Фольклористами). Стислий влучний народний вислів повчального змісту, побудований як завершене судження? (Прислів ’ я). Образний вираз, який дає яскраву оцінку певному явищу? (Приказка). Продовжіть прислів’я. «Апетит приходить із першим шматком, а…»? (Суперечка з першим словом). «Коли збився зі шляху, то можна повернутися, коли ж схибив словом, то …»? (Вже нічого не вдієш). «Добрим за добре відплачує кожен, добрим за зле — …» (Тільки справжня людина).

«Добро, зроблене потай, …» (Винагороджується явно). «Хто сподівається отримати черевики у спадок, …» (Той усе життя босим ходить). Найвідоміший російський фольклорист XІX століття? (Олександр Афанасьєв). Видатні німецькі збирачі фольклору, вчені – філологи, брати?

(Вільгельм та Якоб Грімм). Вільгельм та Якоб Грімм є збирачами німецького фольклору. (Так) Вони народилися у німецькому містечку Ханау в родині священника. (Ні) Батько помер, коли старшому з синів, Якобу, виповнилося лише 11 років.(Так) Від того часу йому довелося стати головним помічником матері, яка понад усе мріяла дати дітям добру освіту.(Так) За два роки після смерті батька Якоб та Вільгельм залишили рідну домівку, аби працювати на фабриці. (Ні) Навчаючись у ліцеї в місті Касселі брати швидше, ніж інші учні, засвоїли навчальну програму. (Так) У додатку до атестата, який Якоб отримав після закінчення ліцею, зазначалося: «Прекрасні обдаровання і старанність цього талановитого юнака заслуговують на найвищу оцінку». (Так) Після закінчення ліцею, брати вирішили продовжити освіту в університеті і стати юристами.(Так) Брати сподівалися зберегти скарби народної творчості, аби ті, за висловом Якоба, «…не випаровувалися, ніби роса під пекучим сонцем». (Так) Серед оповідачів, які розповідали братам казки були тільки чиновники та дворяни. 11. Вже на схилі років Вільгельм говорив, що оприлюднені ним спільно з братом казки «…дають молоді та народові здорову їжу, від якої хочеться відмовитися…» (Ні) Жила на світі одна вдова, і мала вона три доньки. (Ні) Пасербиця була вродлива та роботяща. (Так) Удова набагато більше любила рідну дочку, хоч та була гидка й ледащиця.

(Так) Ледащиця порізала ниткою пальці так, що кров’ю залило увесь починок. (Ні) Дівчина стрибнула у колодязь, для того щоб дістати починок. (Так) Першим, що вона побачила була піч, в якій було повно хліба. (Так) По дорозі вона зустріла яблуню, яка благала скуштувати її плоди. (Ні) Коли дівчина дійшла до невеличкої хатини, то з віконця визирала стара баба, в якої стирчали великі зуби. (Так) Проживаючи певний час у старої, пасербиця засумувала за своїми подругами. (Ні) За свою роботу у пані Метелиці пасербиця отримала нагороду: золотий дощ та свій починок. (Так) Жила на світі одна вдова, і мала вона… (дві доньки). Вродлива і роботяща була…(пасербиця), а погана й ледача… (рідна донька). Бідна дівчина щодня сиділа при дорозі край криниці й пряла доти, доки…(не порізала пальці до крові). «Уміла вкинути починок, то зараз же лізь і дістань його». Ці слова сказала…(мачуха). Коли бідна дівчина стрибнула в криницю, то знепритомніла. Коли ж прийшла до тями, то побачила, що опинилася…(на чудовій луці). Коли пасербиця побачила піч і підійшла ближче, то до неї обізвався …(хліб). «Ох обтруси мене!» Ці слова належать…(яблуні). Слова «А чого ти боїшся, люба дитино? Залишайся в мене …» належать …(пані Метелиці).

Дівчина в пані Метелиці добре поралася з хатньою роботою. Коли вибивала подушки так, що аж пір’я летіло, — тоді на світі …(йшов дощ). Коли увійшла пасербиця до хати, то мачуха й сестра, побачивши на ній золото…(Зраділи, не знали, де її посадити).

Почувши історію від пасербиці, мачуха вирішила…(добути таке щастя й своїй ледачій дочці). Щоб починок був у крові, ледарка вколола собі пальця, всунувши руку…(в густий терен). На слова «Ох, витягни мене, витягни, бо згорю, я вже давно спікся!» — дівчина відповіла: …(Тільки мені й охоти бруднитися біля тебе!). Зі словами «Ох, обтруси мене, обтруси…» звернулася до ледащиці … (яблуня). Побачивши пані Метелицю, ледащиця не … (злякалася її), та одразу ж … (найнялася до неї). Ледащиця старалася в пані Метелиці, виконуючи задану роботу … дні (два). Скоро служба ледащиці скінчилася, бо …(це набридло старій). Куди привела пані Метелиця ледарку, щоб та отримала свою нагороду? (До брами). Щойно ледащиця ступила на поріг, як на неї …(перекинувся великий казан Якими словами півень зустрів ледащицю? (Кукуріку, кукуріку! Наша ледащиця йде, що брудна буде до віку!) Сказати прислів’ям. Чому вчить казка? (Казка вчить, що по роботі й нагорода) На які типи поділяються казки? (Чарівні, про тварин, авантюрні, побутові). Як називається послідовність подій у творі? (Сюжет). З чого завжди починається казка? (Із зачину). Яка частина казки коротко й життєствердно підсумовує оповідку(«Довго жили – поживали, ніякого лиха не знали», «І я там сидів, мед – пиво пив, по вусах текло, а в роті не було»)? (Кінцівка). Як називається перебільшення в художній літературі? (Гіпербола). Як називається твір, в основу якого покладено вигадані, фантастичні чи авантюрні події? (Казка). Яка характерна риса казки?

(Зображення перемоги добра над злом). Які художні засоби використано у словосполученнях: «чорнобрива дівчина», «червона калина», «сизий орел»? (Постійні епітети). Що це за магічне число, яке посідало важливе місце в казках ще з давніх – давен? (Число 3). Коли народився О.С.Пушкін? (1799р.) Чому Пушкіна називають « сонцем російської поезії»? (Бо його творчість надала поштовх розвиткові всієї російської літератури). Де проводив багато часу шестирічний Пушкін?

(У бібліотеці батька).

Хто відкрив чимало скарбів усної народної творчості хлопчику, малому Пушкіну? (Няня, Орина Родіонівна). Коли виявилася обдарованість О.Пушкіна, в якому віці? (Коли йому було 13 років). Скільки поезій створив Олександр Пушкін, навчаючись у Царсько сільському ліцеї? (Близько 130 поезій). Який видатний поет того часу був присутній на іспитах Пушкіна? (Г.Р.Державін). Що вплинуло на творчість О.Пушкіна, зокрема на створені ним казки? (Російський фольклор). Як називається повтор звуків, які пов’язують закінчення двох або більше рядків у поетичному творі? (Рима). Як називається казка, створена конкретним автором, присутність якого виявляється в тексті у його ставленні до героїв, оцінці тих чи інших подій тощо? (Літературна).

Словесний малюнок, який наголошує на меті висловлювання, його емоційній забарвленості. (Інтонація). Зупинка голосу на певний час із метою виділення, підкреслення певного виразу, відділення однієї думки від іншої.(Пауза). Виділення голосом найважливішого слова, ключового у висловлюванні …(Логічний наголос). Що уславив Пушкін у вступі до поеми «Руслан і Людмила»? (Народну казку). Герої яких російських казок згадуються в пролозі до пушкінської поеми?(«Царівна – Жаба», «Мар’я – Царівна», «Баба – Яга», «Казка про Івана – царевича, Жар – птицю і Сірого Вовка», «Кощій Безсмертний» та ін.) Зі скількох частин складається пролог? (Із трьох). Яке слово зустрічається у пролозі 14 разів? (Слово «там»). 1.

Хто саме міг передбачити, що справжнє безсмертя у століттях йому принесе не престижне звання академіка Французької академії, а казки, якими він розважав королівський двір? (Ш.Перро). 2. Чого побоювався Ш.Перро, створюючи казки? (Що йому дорікатимуть за прихильність до простонародних оповідок або ж глузуватимуть, що він, шанований учений узявся за легковажну справу).

5. Яку назву мала збірка найвидатніших казок Шарля Перро? (“Казки матінки моєї Гуски, або історії та оповідки минулих часів з повчальними висновками”). 6. В якому році вийшла збірка “Казки матінки моєї Гуски, або історії та оповідки минулих часів з повчальними висновками”? (У 1697 році). 9. Завдяки моральному змісту й художній досконалості своїх творів письменник зажив якої слави? (Слави одного з засновників світової літературної казки). 10. Які казки Ш. Перро знає кожна дитина? (“Червона Шапочка”, “Кіт у чоботях”, “Зачарована красуня”, “Попелюшка”, “Синя борода”, “Хлопчик-Мізинчик”). Скільки доньок мала удова, з якою одружився удівець? (Дві).

Які були доньки? (Гордовиті та чванливі). Яка була в чоловіка своя донька? (Добра та ніжна – вся в матір). За що зненавиділа Мачуха нерідну дочку? (За її красу, бо поряд з нею її власні доньки здавалися ще огиднішими). Де спала бідна пасербиця? (На горищі, під самим дахом). Де жили її сестри? (В розкішних покоях з м’якими постелями та дзеркалами). Чому дівчину прозвали Чорногузкою? (Бо сідала просто на попіл, біля каміна). Як прозвала менша сестра дівчину? (Попелюшкою). Куди дістали запрошення сестри? (На бал). У якому місті і в якій родині народився Г Андерсен? (У місті Оденсі, в родині шевця). Що найбільше у дитинстві полюбляв робити (Слухати казки та гратися з ляльками). До якого міста у 14 років, без речей, з кількома рекомендаційними листами в кишені, вирушив Ганс? (До Копенгагена). Що попросив Андерсен у своїх покровителів? Які три речі?

(Нові черевики, сюртук, кілька книжок). Яке захоплення привело Ганса на шлях літературної діяльності? (Захоплення театром). Що принесло гучну славу письменнику? (Казки). Який титул мав Г (Король Казок). Який літературний прийом у казці «Снігова королева» використовує Андерсен (троль-Бог, сніжинки-троянди, Герда- Снігова королева)? (Антитезу). Хто написав такі казки, як – от: «Дюймовочка», «Снігова королева», «Принцеса на горошині», «Стійкий олов’яний солдатик», «Гидке каченя», «Кресало», «Дикі лебеді», «Соловей» та ін.?

(Г Андерсен).

Як звали головних героїв твору? Де вони проживали?

(Кай і Герда. У великому місті, у мансардах). Як розважалися Кай і Герда? (Читали книжки, доглядали за квітами). Хто розбив дзеркало троля? (Його учні, граючись із дзеркалом). Кому з дітей в очі потрапила скалка від дзеркала? (Каю). Чи змінився Кай після того, як скалка опинилася в його серці? Як саме? (Так. Він став неслухняним та злим). Скільки разів Кай зустрічався зі Сніговою королевою? (Двічі). Як Снігова королева забрала Кая? (Він прив’язав свої санчата до її саней). Чим стала Снігова королева для Кая? (Прикладом досконалості). Як крук та його наречена, королевич та королівна поставилися до Герди? Що вони зробили для неї? (Зі співчуттям та розумінням.

Крук провів до палацу, а королівна подарувала одяг та карету). 10.Чий це портрет: «З хатини, спираючись на костур, вийшла…увеликому солом’яному капелюсі, на якому були намальовані чудові квіти»? (Бабуся-чарівниця). Жив собі роззява – ліві двері справа написав Г.К. Андерсен. (непр).Маршак народився 21 жовтня 1887 р. (непр).Маршак почав писати з чотирьох років. (пр).Маршак знав англійську мову. (пр) В основу свого твору.Маршак поклав чеську казку переказану Боженою Нємцовою(пр).маршак жодного разу не був у Лондоні. (непр).Маршак разом з іншими педагогами створив «Дитяче містечко» (пр) Яку роботу виконувала Баба, обговорюючи з Дочкою наказ Принцеси про проліски? (Поралася з тістом). Що робила в цей час її донька? (Перебирала пусті кошики). Що пообіцяла Принцеса за кошик підсніжників, які їй принесуть у грудні — місяці?

(Повний кошик золота). Кого за підсніжниками послала Баба у негоду, до темного лісу? (Нерідну дочку).

Кого в лісі зустріла Пасербиця? (Братів- місяців). Звідки брати місяці знали Пасербицю? (Бачили, як дівчина працювала протягом року).

Хто і для чого подарував Пасербиці каблучку? (Подарував Квітень для того, щоб вона змогла покликати братів- місяців на допомогу). Про що попросив дівчину найстарший і наймудріший місяць Січень? 4. Найвідоміша поезія Алкмана «…Страховищ у глибинах моря сон пойняв, крила поскладавши, в вітах поснуло птаство.» («Сплять усі верховини») Яке відчуття створює поезія Алкмана «Сплять усі верховини»? (Створює відчуття душевного спокою, умиротворення; відчуття єдності природи й людини). Як називається яскраве образне означення, що підкреслює певну рису зображуваного й надає йому емоційного забарвлення? (Епітет).

Як називається засіб художньої виразності, що полягає у спеціальному доборі звуків для створення певного образу, враження тощо? (Звукопис). Яка тема поезії «Нічна пісня мандрівника» Й Гете? (Відтворення душевного стану людини). Що є центральним образом поезії «Нічна пісня мандрівника»? (Сон). Хто у своїй використовує такі словосполучення «тихие долины», «свежая мгла», як називається такий художній засіб? (Використовує М. Ю. Лермонтов; епітетами). Як називається трирядковий вірш, в якому декількома виразними штрихами створюється містка замальовка життя? (Хоку, інша назва — хайку). На яку пору року вказують квітки сливи, персика, сакури, а також соловей, жайворонок, метелик, павутиння тощо? (На весну). Яку пору року описують поети, використовуючи такі словосполучення, як, наприклад: «злива», «спека», «зозуля», «прохолода», «прополювання рису»,«полуденний відпочинок» та ін.? (Літо). Яка загальна кількість «сезонних слів»? (Сягає до 3-4 тисяч). Хто з поетів з’явився у ХVII ст., що вдихнув нове життя у «сезонні слова», перетворивши їх на одухотворені поетичні образи? (То був Мацуо Басьо). Ким був батько Мацуо Басьо? (Самураєм). С ким у дитинстві товаришував Мацуо Басьо? (Із князівським сином). Як називається вигадане ім’я письменника? (Псевдонім). Як з’явився псевдонім «Басьо»? (Від назви маленької хижки, біля якої росли бананові деревця). Як називається художній прийом, коли переносяться людські властивості на неживі предмети та явища, зокрема на природу? (Уособлення). Образний вислів, в якому описуване явище (або річ) уподібнюється іншому явищу (або речі)? (Порівняння). Виразна подробиця, яка робить зображення яскравішим, а також збуджує думку читача, викликаючи в його уяві певну картину? (Художня деталь). Хто з поетів у своїх творах використовує такі художні засоби: «вечір зве», «серп гуляв», «блакить ллється», «пору коротку і ясну», «повітря чисте», «день прозорий»(Ф.Тютчев). Як називається художній засіб, використаний у наведених рядках у поезії Ф. Тютчева «Я знаю в праосені пору». Звідкіля родом Р. Бернс? (Із Шотландії). Хто був батько Р. Бернса? (Бідний фермер). Хто прищепив хлопчику любов до народних казок, легенд та пісень(Старенька родичка). Що випромінюють вірші Р. (Життєрадісність, віру в найкращі властивості людської вдачі, в перемогу добра, справедливості й розуму на землі). Скільки було Роберту, коли не стало батька? (25 років). Яку назву мала збірка віршів, що вийшла у 1786 році? («Вірші на шотландському діалекті»). Які підстави були в Бернса написати такий вірш, як «Чесна бідність»? (Усе життя був бідним, але не чинив нечесно, не принижувався заради багатства, вважав чесність однією з найважливіших рис справжньої людини). Яка головна ідея Р. Бернса «Чесна бідність»? (Віра у світове братерство). Який художній засію використав Бернс «Чесна бідність» у поданому рядку: «Звання – лиш карб, людина – скарб…»? (Антитеза). 1Хто сказав про поета: «Це була людина міцна, кремезна… Якби мені не було відомо, хто він такий, я б прийняв його за дуже розумного фермера…»? (Вальтер Скотт). 7.

Що було в житті письменника в 1861 році? (Був учасником воєнних дій під час Громадянської війни, що спалахнула у Сполучених Штатах).

9.Чим підкорили книжки про дітей та дорослих читачів? (Цікавими сюжетами, іскрометним гумором, а також яскравим національним забарвленням). У якому жанрі написав свій твір «Пригоди Тома Сойєра» М. Твен? (Повість). Ім’я головного героя? (Том). Як звали дівчину, яка подобалася Томові? (Беккі). Хто був найкращим другом Тома?

(Гекльберрі Фінн). Як звали вдову, яку врятував Гек? (Дуглас). Що робили Том і Гек на цвинтарі опівночі? (Виводили бородавки). Хто є зразковим хлопчиком і повною протилежністю Тома Сойєра? (Альфред Темпл). Від чийого імені йдеться розповідь у повісті «Пригоди Тома Сойєра»? (Від імені автора). У якому містечку відбуваються події повісті? (Сент-Пітерсберг). 1«Завжди був одягнений в обноски з дорослих людей, вкриті незліченними плямами й такі подерті, що аж клапті теліпалися з усіх боків». Про кого йдеться? Як Астрід відповіла на таке запитання «Чи могли б Ви написати книжку для дорослих? (Ні, не змогла б. Я не хочу писати для дорослих. Я волію писати для читачів, здатних творити дива. А дива творять діти….»). За жанром «Пеппі Довгапанчоха» повість – казка? (Так).

Пеппі Довга панчоха мешкала на околиці великого міста в розкішному будинку?(Ні). Пан Нільсон – це мавпа, яку подарував тато Пеппі? Пепсі врятувала дітей від пожежі? Довгапанчоха намалювала малюнок і пішла до школи – але тільки ненадовго?

(Ні). До дівчинки забираються злодії Пеппі робила друзям сюрпризи, приховуючи для них подарунки Скільки років було Пеппі? (9 років). Чому дівчина мешкала сама? (Бо рано втратила батьків). Що на згадку від батька було у дівчинки?

(Вілла «Хованка», пан Нільсон, мавпеня, велика торба золотих монет). Що свідчить про те, що Пеппі дуже добра, вразлива та справедлива? (Пожаліла коня, плакала за пташеням). Хто з героїв твору. Ліндгрен, міг підняти навіть коня, якби захотів? (Пеппі). Ким вирішила стати Пеппі, коли виросте? (Морською розбійницею). Ким уявляла Пеппі покійних батьків? (Мати – ангел, батько – негритянський король). Де знаходилася, на думку Пеппі, школа грання? (В Австралії на півдні).

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

самостійна робота паралельність прямих і площин у просторі

правила безпеки під час проведення дослідів з природознавства у початкових класах

географія 7 клас практикум кобернік гдз