веселі геометричні фігури картинки

веселі фігури картинки геометричні.

Геометричні фігури в картинках і їх назви для дітей. Маленькі дітки готові вчитися скрізь і завжди.

Їх юний мозок здатний вловлювати, аналізувати і запам`ятовувати стільки інформації, скільки важко навіть дорослій людині.

Те, чого батьки повинні навчити малят, має загальноприйняті вікові рамки. Нескучная геометрія. Геометрія — це наука про форми, розміри і розташування фігур в просторі. Може скластися враження, що це складно для малюків. Однак предмети вивчення цієї науки знаходяться всюди навколо нас. Ось чому мати основні знання в цій галузі важливо і для дітей, і для старших. Щоб захопити дітей вивченням геометрії, можна вдатися до веселих картинок. Додатково добре б мати посібники, які дитина зможе помацати, обмацати, обвести, розфарбувати, дізнатися з закритими очима.

Основний принцип будь-яких занять з дітьми — утримання їх увагу та розвитку тяги до предмету з використанням ігрових прийомів і невимушеній веселою обстановки. Поєднання декількох засобів сприйняття зробить свою справу дуже швидко. Скористайтеся нашою міні-методичкою, щоб навчити дитину відрізняти геометричні фігури, знати їх назви. Коло — найперша з усіх фігур. У природі навколо нас багато має круглу форму: наша планета, сонце, місяць, серцевина квітки, багато фруктів і овочі, зіниці очей.

Об`ємний коло — це куля (м`ячик, клубок) Почати вивчення форми кола з дитиною краще, розглядаючи малюнки, а потім вже підкріпити теорію практикою, давши дитині потримати щось кругле в руках. квадрат. Квадрат — це фігура, у якої всі сторони мають однакову висоту і ширину.

Квадратні предмети — кубики, коробки, будинок, вікно, подушка, табурет і т. П. прямокутник. Прямокутник — родич квадрата, який відрізняється тим, що має однакові протилежні сторони. Так само, як і у квадрата, у прямокутника всі рівні 90 градусам. трикутник. У природі форму трикутника мають гори і деякі дерева. З найближчого оточення малюків можна привести в приклад трикутну дах будинку, різні дорожні знаки. Овал — це коло, витягнутий з двох сторін. Формою овалу мають, наприклад: яйце, горіхи, багато овочів і фруктів, людське обличчя, галактики т прийоми запам`ятовування. Купіть дитячу книжку з картинками, в якій будуть веселі і барвисті малюнки фігур і їх аналогії з навколишнього світу. Наріжте з різнобарвного картону побільше всяких фігурок, заламініруйте їх скотчем і використовуйте як конструктор — дуже багато цікавих поєднань можна викласти, комбінуючи різні фігурки. Придбайте дерев`яні або пластикові об`ємні математичні фігури в магазині для дітей. Добре захоплюють малюків сортери, в яких потрібно в отвори вставляти відповідні геометричні фігури з комплекту. Купіть лінійку з отворами у формі кола, квадрата, трикутника і інших — для дітей, які вже дружать з олівцями, малюнки за допомогою такої лінійки — цікаве заняття. Можна придумати багато можливостей навчити малюків знати назви геометричних фігур. Всі засоби хороші: малюнки, іграшки, спостереження за навколишніми предметами. Почніть з малого, поступово ускладнюючи інформацію і завдання. Ви не відчуєте, як пролетить час, а малюк обов`язково порадує вас успіхами незабаром.

Lifehacker. Геометричні фігури об’ємні і плоскі з паперу. Заняття для дітей дошкільнят. Вивчати і сприймати предметні форми дітям допомагають їх геометричні фігури. Зовнішній вигляд таких подібних прикладів для дошкільнят повинен бути об’ємним для кращого сприйняття. Як дошкільнята різного віку сприймають геометричні фігури. З півтора років діти можуть візуально розрізняти відомі їм фігури і класифікувати предмети за формами. До 2-х років у них виявляється здатність знаходити певні форми серед інших геометричних тел. З 3-х років дитина вже в змозі їх називати. Чотирирічні діти зіставляють об’ємні і плоскі фігури, а більш дорослі аналізують складні ілюстрації з великою кількістю таких відображень. З 5 років і пізніше дітей можна знайомити з геометричними тілами. З народження спостерігаючи за явищами і предметами, діти пізнають навколишній світ. Відбувається наочно-сенсорне навчання.

Вивчення геометричних фігур: назви, форма, колір, розмір. З простими фігурами і їх квітами дітей знайомлять з 2 до 3 років.

Навчання має відбуватися ненав’язливо, у формі розповіді чи розваги. білий; зелений; жовтий; червоний; синій; рожевий; чорний; фіолетовий; оранжевий; коло; квадрат; трикутник; овал; прямокутник; півколо. Об’ємні геометричні фігури можна і необхідно вивчати в ігровій формі, щоб викликати у дітей інтерес. Адже розважальний момент ознайомлення з різними формами значно полегшує весь наступний освітній процес. Разом з цим діти вчаться загострювати увагу тільки на необхідному і проявляти самостійність. зображені на щільному папері різні фігури, що відрізняються за кольором і розміром, називають і промовляють разом з дитиною; обведення контурів фігур на картоні і подальше їх розфарбовування певними квітами, порівняння розмірів зображень; вирізані фігури розташовують по різних місцях будинку, щоб діти потім їх знаходили і називали, промовляючи також розмір і колір; пропозиція пограти з різними мозаїками і пірамідками з геометричних фігур; ототожнення з іншими предметами в навколишньому середовищі. спостерігає, коли дітей знайомлять з вирізаними з картону зразками форм, а потім запитують про них; порівняльний, при якому дошкільнята розглядають парні картки з фігурами і зазначають їх відмінності та схожість; закрепительный, що полягає в опитуванні дітей про пройденому матеріалі. Вивчення складних геометричних фігур за допомогою простих. З їх допомогою навчають дошкільнят будь-якого віку. Заняття з форменими прикладами предметів завжди проходять у розважально-пізнавальному вигляді. трапецію з 2-х трикутників і квадратів; паралелограм з 2-х однакових трикутників і такої ж кількості квадратів; ромб з 2-х однакових трикутників; прямокутник з декількох квадратів. Уроки нарисної геометрії для дітей. Ознайомлення з нарисної геометрії формує у дітей просторове мислення. Вправи з такою важкою графічної дисципліни обов’язково повинні бути максимально зрозумілими і простими. дивлячись на наочні матеріали із зображенням на них комах, складених з різних фігур, дитина має розповісти, які з них довше або коротше; поділ намальованих форм на групи; освоєння зв’язків між фігурами і числами за допомогою підрахунку форм і вирішення простих прикладів; малювання фігур на аркушах в клітинку за запропонованими параметрами; освоєння понять більше-менше, коротше-довше шляхом застосування паперових смуг з різною довжиною для вимірювання ланцюжків з фігурами; знаходження малюнків з присутністю в них геометричних фігур; підрахунок форм на запропонованих зображеннях; малювання складових фігур з простих пар; перерахування форм, які є в пропонованих предметах; ознайомлення і запам’ятовування фігур, намальованих на плакатах; обведення за трафаретами; ігри з зображеннями різних форм; знаходження зайвих зразків серед однакових фігур; сортування форм по групах; ігри з конструктором або кубиками; малювання крейдою або на піску; викладання в пісочниці фігур з каштанів або жолудів; порівняння простих і об’ємних фігур з представленими прикладами; знаходження складових форм на плоских зображеннях; відтворення геометричних фігур за допомогою ліплення або малювання; вирізання фігур і подальше їх приклеювання до основи. аналіз зображення зі складними формами, впізнання їх складових деталей. Після повного засвоєння всіх основних фігур з дітьми потім рекомендується їх постійно повторювати і проговорювати для кращого закріплення і запам’ятовування. Домальовування плоскої фігури за зразком. Розвиваючі завдання з дорисовыванию геометричних фігур допомагають швидше їх запам’ятати. У бланку вправи дитина повинен доповнити картинку, скориставшись олівцем і лінійкою. Дітям показують фігури і розповідають про них.

Далі наводять приклади схожих предметів, що знаходяться в приміщенні. Роздруковують бланки з незакінченими фігурами. Контури зображень повинні бути пунктирними. Вимовити завдання: намалювати по крапках і завершити фігури. Пояснити, чим є кожна з них. Обговорити з дітьми результат роботи. Разом з незавершеністю фігури можна доповнити частковим розфарбовуванням. Дитині після домальовування зображення запропонувати його повністю закінчити кольором. Обведена фігури по точкам. Для розвитку уяви діти повинні обводити зображення фігур по точкам. При цьому також формується корисна здатність реалізації вправ за зразком.

Окреслення діти повинні виконувати простим олівцем, щоб потім було легше виправити недоліки з допомогою ластику. Роздати роздруковані бланки з прикладами малюнка і його точковими зображеннями. Дітям запропонувати правильно з’єднати всі крапки. Порівняти результат із зразком. Пошук геометричних фігур на зображенні. Фігури з нарисної геометрії дуже привабливі для дітей. Вони завжди цікавляться про те, як розбити складні зображення на прості і перетворити їх потім назад. Розфарбовування.

На паперових аркушах малюють різні фігури з пересічними кінцями. Дітям роздають кольорові олівці і зображення. Далі кожна дитина має виконати розфарбовування фігур.

Геометричні зображення предметів дошкільнят вчать правильно сприймати форму навколишніх об’єктів. Науково помічено, що вже з 3 місяців діти можуть розрізняти фігури. Обсяг таких зразків допомагає дітям старше ототожнювати їх з подібними предметами. Складання геометричних фігур з пазлів. Для кращого засвоєння геометричних фігур дітям пропонують збирати спеціальні пазли. Вправи спочатку повинні бути простими, а потім їх поступово ускладнюють. З виконанням таких завдань розвивається фантазія, а діти вчаться розуміти те, як фігури лежать відносно площини. Виготовити бланки з двома рядами, в одному з яких зобразити прості фігури, а в другому – складні. Запропонувати дітям знайти в нижніх зображеннях ті, які містять у собі верхні. Кожній дитині пояснити отриманий результат. Групування простих фігур у складні. З картону вирізають надруковані або намальовані на ньому прості фігури. Дітям необхідно із запропонованих заготовок скласти більш складні форми. Для запам’ятовування цифр можна прораховувати кожен вид фігур. Геометричні аплікації: покрокові інструкції для дошкільнят. До досягнення дитиною 5 років вирізання з паперу роблять дорослі, а приклеювання фігур вже можна довірити дітям.

До п’ятирічного віку дітей нерівно вирізані ними деталі доведеться виправляти батькам або вихователям. За дитиною, якій виповнилося 5 років, вже можна тільки спостерігати. Об’ємні геометричні фігури, як і прості, підходять для аплікацій, якщо вони паперові. Їх легко формувати в групи, створюючи ще більш складні тіла, а потім приклеювати до картону. Після цього такі вироби стають наочним посібником для подальшого навчання. Потім дошкільнята повинні вирізати деталі гаража і приклеїти їх до картону. Далі вони можуть таким же чином спорудити машину, яку необхідно помістити в готовий гараж після цього.

Підготовлені дорослим шаблони дошкільник потім сам збере у формі кішки і наклеїть їх на основу. У результаті повинна вийти паперова композиція на тему тварина з приклеєними геометричними фігурами в якості деталей аплікації. Маленькі діти, граючи з фігурними шаблонами, розвивають свої творчі здібності та дрібну моторику. витратні матеріали для аплікацій; клей-олівець; база для основи у вигляді дерев’яного бруска або картону; зручні дитячі ножиці з негострими кінцями. перевіряють поверхні на безпеку; видаляють всі відволікаючі від роботи предмети; застеляють стіл газетами або клейонкою; усувають все, що може принести дискомфорт в процесі праці; забезпечують робоче місце додатковими інструментами. бути акуратними і усидчивыми; розпізнавати геометричні форми; творчо мислити; взаємодіяти з колективом; азам конструкторського справи; копіткій роботі. все правильно організувати; вести заняття в ігровій манері для утримання дитячого інтересу; для формування тактильного сприйняття застосовувати різні матеріали; підбирати тему під певний дитячий вік; давати дитині висловлюватись і аналізувати разом з ним його помилки; стимулювати дитячу фантазію і самостійність.

Знайомство з об’ємними і плоскими геометричними фігурами з паперу в іграх. Об’ємні геометричні фігури дуже зручно запам’ятовувати за методикою аналогією з навколишніми предметами. З їх допомогою студенти вивчають навколишній світ. Ігри з просторовими геометричними тілами формують у дітей майбутні математичні уявлення. зіставленню різних форм з геометричними шаблонами; знаходження об’ємних фігур з плоским зразкам; відтворення геометричних тіл; аналізу складних форм і відтворення їх з простих. Суть навчальної гри Чарівний мішок полягає в тому, що дітям пропонують знайти в маленькій сумочці спочатку певні фігури по об’ємному або плоскому зразку, а потім предмети, на зразок їх. Для універсальної гри Геометричне лото знадобляться самостійно зроблені картки в 2-х примірниках.

На них малюють фігури. Один з примірників розрізають на окремі картки, а другий залишають цілим. Спочатку необхідно, щоб всі фігури були однаковими за розміром та кольором. Після їх засвоєння дітьми форми роблять різними. Дошкільнятам після 3-х років пропонують великі картки з предметами різних форм. Після оголошення ведучим геометричної фігури діти знаходять картку з відповідним їй предметом. Ще дітей можна попросити розділити геометричні фігури різних видів між ляльками, зразок печива. Для гри відразу беруть 2 види форм, а пізніше 3. Так, однією ляльці, наприклад, дитині необхідно буде дати квадратне печиво, а другий – кругле. розвиваючі мультфільми: активні ігри; вгадування форм на дотик; шнурівки; мозаїки; рахункові палички; трафарети; ліплення та малювання; рамки з вкладишами і сортери. поступово привчаються до математики; оволодівають головними засадами діяльності; проявляють самостійність та ініціативу; знаходять здатність вибору занять; навчаються вести переговори з урахуванням почуттів та інтересів співрозмовника; починають краще співпереживати навколишнім.

Вправи з фігурами, які знайомлять дітей дошкільного віку з їх властивостями, чудово розширюють кругозір. Перетворення простих форм до більш складні і об’ємні формують просторове уявлення та геометричне мислення. Крім цього, діти на таких заняттях навчаються бути наполегливими та цілеспрямованими. Відео про геометричні фігури. Подорож по місту Геометричних Фігур. Автор: Вчитель-дефектолог Фільченкова Лариса Іванівна. Конспект спеціально організованої діяльності для дітей старшої групи з ЗПР «Подорож по місту Геометричних Фігур» за програмою «Віконечко» (розділ «Цікава математика»). На занятті закріпляються навички класифікації геометричних фігур за кольором, розміром, формою, співвідношення геометричних фігур за ознаками подібної.

Удосконалюються навички орієнтування на площині і в просторі. Розвивається зорово-моторна координація, окомір, зв’язок між лівою і правою півкулями. Розвиваються здібності до образно-асоціативного сприймання. – закріпляти навички класифікації геометричних фігур за кольором, розміром, формою, співвідношення геометричних фігур за ознаками подібної; ДЕМОНСТРАЦІЙНИЙ МАТЕРІАЛ: стежка з геометричних фігур, картки – загадки, д/г «Яка казка заховалась?», набори будівельного конструктора (кулі, куби, циліндри, конуси) та площинних геометричних фігур (квадрати, круги, трикутники, прямокутники), магнітна дошка, стільці з геометричними фігурами, картки – квіти з геометричних фігур, дипломи, малюнок «Місто Геометричних Фігур», скринька. РОЗДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ: набори геометричних фігур (трикутники, круги, квадрати, овали), квитки – геометричні фігури, математичні планшети з наборами різнокольорових резинок, картки – завдання для самостійної роботи, олівці, картки «Гойдалки».

– Діти, станьте, будь ласка, у коло. Я дуже рада бачити вас. Давайте візьмемося за руки, подаруємо один одному посмішку. А тепер подаруйте посмішку нашим гостям. – Щоб потрапити до міста Геометричних Фігур потрібно пройти ось по цій стежці із геометричних фігур. Скажіть, з яких геометричних фігур викладена стежка. А іти можна лише по зелених трикутниках. – Діти, серед великої кількості різних за розміром та кольором геометричних фігур – квитків придбайте квитки, якщо відомо, що квитки – не круги, вони не маленькі за розміром, вони не червоного і не синього кольору. – Ви любите гратися на дитячих майданчиках? Геометричні фігури теж. У них на майданчиках є пісочниці, гірки. Але найбільше жителі міста люблять гойдатися на гойдалках. – У місті Геометричних Фігур, як і у кожному місті, багато будинків. Вони схожі на різні геометричні фігури. І під час їх будівництва використовували геометричні фігури. Давайте для жителів міста збудуємо ще один будинок. – Ви любите загадки? Жителям міста Геометричних Фігур теж подобаються загадки.

Вони хочуть загадати свої загадки і вам. Загадки про жителів міста – геометричні фігури. (Діти відгадують загадки, а відгадки викладають і демонструють на математичних планшетах). – Діти! Подивіться, що це?(Скринька). Вона закрита. Як можна її відкрити?(За допомогою ключа або кода).

Але я його забула. Допоможіть мені пригадати його. Код заховався у геометричних квітах, які ростуть на клумбах міста. Для того, щоб його розгадати, потрібно у кожній квітці знайти зайву геометричну фігуру. – Подивіться ось на цю жовту квітку. Поясніть, чим фігури геометричної квітки схожі і чим відрізняються.(Всі фігури одного кольору, але різної форми – серед жовтих овалів є один круг. Таким чином, зайва геометрична фігура – жовтий круг). – Раз! Два! Три! Працювати почали!(Діти виконують завдання, визначаючи зайву фігуру у квітці і викладають її, знаходячи таку ж у геометричному наборі). – Перевіряємо, чи вірно ви підібрали код до скриньки.(На дошці виставляються картки з геометричними квітами, діти по черзі пояснюють свій вибір). – Оцініть свою роботу на занятті. Якщо у вас добрий настрій, вам було цікаво,у вас все виходило – підніміть руки вгору. Якщо у вас щось не виходило – опустіть руки вниз. Дитячий психолог. Перший український сайт для батьків та дитячих психологів. Вивчаємо геометричні фігури. Підбірка цікавих ігор. Знайомити дітей з геометричними фігурами можна вже з найменшого віку. Ми підібрали для вас найбільш повну добірку ігор з якими дитина не просто вивчить геометричні фігури, а і розвине просторове мислення та логіку. В магазинах існує велика кількість комплектів з геометричними фігурами, як пластмасових так і дерев’яних. В деяких присутні лише основні форми (коло, квадрат, трикутник, прямокутник), а в деяких і додаткові, складніші (ромб, трапеція, паралелограм…) Краще брати комплекти ігор, де однотипних фігур за кольором і за формою декілька – це дає можливість вигадувати більшу кількість ігор. 1. Знайди фігуру. Завдання для тих, хто починає знайомитися з геометричними фігурами. Із запропонованих фігур знайти зазначену (для різного віку і рівня розвитку кількість фігур різна). 2. Знайди однакові фігури. Гра з парними геометричними фігурами. Спочатку це повинні бути по дві пари різних фігур однакового кольору. Після того, як дитина навчиться добре впізнавати фігури, гру можна ускладнити, запропонувавши знайти однакові фігури, але різного кольору. 3. Що змінилося. Пропонується кілька фігур (в залежності від віку дитини), наприклад, коло і квадрат (для 2-2,5 років). Потім одну фігуру замінюємо, наприклад коло замінюємо квадратом і питаємо: “Що змінилося?”. Щоб ще полегшити завдання, можна взагалі прибрати одну фігуру. На першому етапі краще, якщо фігури будуть однакового кольору. У міру дорослішання дитини пропонуємо більшу кількість фігур, а також фігури різних кольорів. Наприклад: синє коло, жовтий квадрат – замінюємо синє коло на жовте коло або жовтий квадрат на 4. Логічні ряди. Назви відсутню фігуру. На двох різних полях пропонуємо кілька геометричних фігур, але на одному на одну фігуру менше. На першому етапі нехай фігури розташовуються в однаковій послідовності і їх буде мало. У міру розвитку малюка, послідовність міняємо на хаотичну, а фігур може бути більше. 5. Продовж ряд. Це завдання підійде для діток від 3 років.

Тут вони підсумовують ті знання, які отримали раніше і готові застосовувати. В ряд в два цикла вибудовуємо фігури, пропускаючи одну останню. Просимо дитину допомогти знайти потрібну фігуру. Наприклад: коло, квадрат, трикутник, коло?

6. На який предмет схожа? Ця вправа допоможе розвинути образне мислення. Запропонуйте малюкові пофантазувати і назвати предмети, які максимально наближені за формою до цієї фігури. Намалюйте їх і виріжте. Наприклад: квадрат – вікно або екран телевізора; коло – сонечко, круглий акваріум, м’яч, повітряна кулька; трикутник – ковпак, косинка, пірамідка. 7. Склади предмет з фігур за зразком.

Така гра допоможе розвинути увагу, логічне і творче мислення. Запропонуйте дитині кілька предметів, зроблених з геометричних фігур. Нехай вона повторить за вашим зразком. Для дітей молодшого віку вибирайте найпростіші предмети. (Наприклад, будиночок може бути тільки з двох частин – квадрата і трикутника) 8. Гра «Чарівний мішечок» добре знайома дошкільнятам. У мішечку знаходяться різні геометричні фігури. Дитина обстежує їх, обмацує і називає фігуру яку хоче показати. Ускладнити завдання можна, якщо ведучий дає завдання знайти в мішечку якусь конкретну фігуру. При цьому дитина послідовно обстежує кілька фігур, поки не знайде потрібну. Цей варіант завдання виконується повільніше. Тому доцільно, щоб чарівний мішечок був у кожної дитини. 9. Гра «Знайди предмет такої ж форми» Дорослий показує дитині одну з фігур, наприклад, коло. Дитина повинна назвати предмет такої ж форми. Ще одна проста у використанні, але дуже ефективна, яскрава гра – “Геометрична Абетка”, граючись якою, можна не тільки вивчити фігури, але і кольори, а також вдосконалити увагу, пам’ять, розвивати мислення і фантазію, отримати навички конструювання! у грі деталі кріпляться за допомогою липучок, що неодмінно сподобається діткам вже з 6 місяців. в ній два поля для гри, одне з яких повністю заламіноване і пролитий сік чи вода не зашкодять грі. Інше поле з фетрової тканини, на яке можна кріпити фігури, з яких не складно зробити потяг, будинок, дерево, машину і багато різних зображень. з цією грою малюки можуть познайомитись не тільки з фігурами, а й з кольорами та навчитись рахувати. Ігри з блоками Дьенеша знайомлять дітей з формою, кольором і розміром об’єктів, з математичними уявленнями і початковими знаннями з інформатики. Придбати блоки Дьенеша варто тим батькам, які хочуть розвинути у своїх дітей логічне і аналітичне мислення (аналіз, порівняння, класифікація, узагальнення), творчі здібності, а також сприймання, пам’ять, увагу і уяву. Геометрична мозаїка – це набір фігур різних форм та розмірів. В ній можуть бути не обов’язково фігури правильної форми, часто це різноманітні абстрактні фігурки.

За допомогою геометричної мозаїки дитина навчиться добре розрізняти форми і кольори, праву і ліву сторони, складати малюнки за зразком і задумом і т.д. В комплект до мозаїки часто додаються схеми-шаблони, дивлячись на які дитина складає образи. Це можуть бути як абстрактні зображення (узори), так і конкретні – цифри, букви… Геоборд складається з плоского поля і штирів, розташованих на полі рівновіддалено один від одного по горизонталі та вертикалі. Для роботи з геобордом також потрібні гумки – це можуть бути звичайні латексні канцелярські або тонкі кольорові для волосся. Одягаючи гумку на два штирі, можна отримати пряму лінію, на три – трикутник, на чотири – З ліній і фігур можна створювати різні зображення, що просто неможливо не використовувати в іграх і навчанні дітей. З усього різноманіття математичних ігор найбільш прийнятні в старшому дошкільному віці (5-7 років) головоломки з паличками (можна використовувати сірники без сірки). Їх називають завданнями на кмітливість геометричного характеру, так як в ході рішення, як правило, йде перетворення одних фігур в інші, а не тільки зміна їх кількості. У дошкільному віці використовуються найпростіші головоломки чи завдання. Крім того, можна скласти з паличок і предметні зображення: будинки, кораблики, нескладні споруди, предмети меблів, обговоривши при цьому на які геометричні фігури схожі дані предмети. Ігри з геометричними фігурами. Показую геометричні фігури — квадрати і кола різного кольору і розміру (тулуб крупніше, голова — менше) і пропоную за запропонованою мною аналогії скласти різнокольорових чоловічків. Спочатку діти відбирають потрібні геометричні фігури, обстежують їх осязательно-руховим шляхом, порівнюють, накладають коло на квадрат, перекладають, називають. Разом з’ясовуємо, з яких фігур і якого кольору складені чоловічки, кількість чоловічків, і кількість необхідних для складання чоловічків геометричних фігур. Мета вправи: формування розумової операції узагальнення (всі м’ячики). Навчання розумінню логічної структури «спільність». Навчання порівнянні, навчання побудові причинно-наслідкового зв’язки висловлювань (не цілий, тому не котиться). Використовуються предмети різного розміру, кольору і форми: 2-3 м’ячика з різного матеріалу (гума, пластик, апельсин, кілька кубиків, 2-3 круглих яблука, клубок вовняних ниток, циліндр (бляшана баночка з-під кави, конус, яйцеподібні тіла (наприклад, з-під кіндер-сюрпризів). Ставимо на підлогу невеликі ворітця — можна просто позначити їх двома книжками, або бляшаними банками, або коробкою. Пропонуємо закотити їх по черзі в ворітця (поштовхом). Ускладнення: Пропонуємо дитині подумати: Чи можна кубик закотити в ворітця? Чому не можна? Чому кубик НЕ котиться? (Він не круглий.) І т Дидактичну гру «ГЕОМЕТРИЧНА МОЗАЇКА» використовую на заняттях і у вільний час, з метою закріплення знань про геометричні фігури, з метою розвитку уваги і уяви у дітей. Перед початком гри дітей поділяю на дві команди відповідно до рівня їх умінь і навичок. Командам даю завдання різної складності. наприклад: Кожна команда отримує однакові набори геометричних фігур. Діти самостійно домовляються про способи виконання завдання, про порядок роботи. Кожен грає в команді по черзі бере участь в перетворенні геометричної фігури, додаючи свій елемент, складаючи окремий елемент предмета з кількох фігур. У висновку діти аналізують свої фігури, знаходять подібності та відмінності в рішенні конструктивного задуму. Для вправи знадобляться коробки з кришками різної форми і розміру (круглі, квадратні, багатокутні) і дрібні іграшки, які підходять до коробок за розміром. Пропонуємо дитині розкласти іграшки по коробках, підбираючи відповідні за розміром, а потім закрити всі коробки відповідними кришками. З розрізаних деталей дитина підбирає цілий круг. На перших порах деталі одного кола повинні бути в окремому конверті (дитина повинна тільки скласти його). Даємо дитині три конверти (можна використовувати плоскі коробки з-під цукерок): на одному наклеєний коло, на іншому — квадрат, на третьому — Пропонуємо йому розкласти по конвертах картинки із зображеннями предметів цієї ж форми: гудзик, кавун, книга, сонце і т. Така вправа називають класифікація. Проводячи класифікацію, дитина пояснює, на підставі чого він зробив свій вибір. (Такі класифікації ми вже проводили за ознакою кольору і за ознакою розміру. Тепер починаємо виділяти ознака форми. При цьому мова йде про чотирикутної форми, а не конкретно про квадраті. Книга, наприклад, підходить до другої групи.) Пропоную дітям розглянути картинки. Разом з дітьми з’ясовуємо, з яких фігур складено зображення (коло, квадрат, трикутник, дивлячись що вивчаємо і закріплюємо). Прошу визначити, на що схожі картинки. З’являється квадрат (або якась ще геометрична фігура, в залежності від досліджуваного матеріалу). Діти називають фігуру, розповідають, як вони визначили, що це, порівнюють з іншими геометричними фігурами.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

самостійна робота паралельність прямих і площин у просторі

правила безпеки під час проведення дослідів з природознавства у початкових класах

географія 7 клас практикум кобернік гдз